På nytt blogga 16 april - 15

Jag har inte skrivit i bloggen på så länge. Jag andvänder mest FB. Där skriver jag ibland en hel del.
Men kanske ska jag skriva av mej lite här. Kanske vore ganska skönt. Jag mår inte alls bra. Jag och min familj har blivit så drabbbade som fa miljehem så det känns ganska hopplöst. Vår kosulent frågade om vi fått bra stöd av en annan konsulent. Ja, för att vara så pass ny så tycker jag hon har varit bra att prata med. Men när jag på natten låg och tänkte på detta, då kom jag på. Jag mår inte sämst av att en tonårs slyngel anmält mej för att ha skrikit och slagit honom. Nej, det är för att det känns som alla vi jobbat med , dom beter som om vi våre pest. Kan inte placera hos oss . Sociala tjänster sa att eftersom dom har skyldighet att föra detta vidare, så cill inte Nyköping och inte Linköping jobba med oss.
Jag kan någonstans förstå att man inte kan placera under tiden polisutredning håller på. Men jag som ville veta om den håller på, om jag kommer att bli förhörd. Jag får inte veta något. Polisen får inte uppge något. Inte ens om det läggs ner, för jag får då inte veta något.
Tänk att efter 20 år behöva känna sig helt värdelös som familjehemsmamma. Och eftersom jag vigt mitt liv till att ta hand om andra i vår familj så får jag dålig pension och nu inget förtroende som familjehem. 
 
Som tur är så finns det dom som har förtroende fortfarande för oss. Men det ska matcha och soc. ska välja.
Jag kommer att skriva här ibland. Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0