God fortsättning på det nya året 2010.

Ha, när jag skrev sist så var det varmt ute och vi hade satt upp ljusslingorna.
Nu har vi firat jul och nyårsafton och adventsstakarna är uppe men ska snart ner igen.
För första gången i mitt liv så har jag inte haft en riktig gran inne. Vi har en liten pytte gran i plast som står bredvid TV;n.  Den är aå fin, men den luktar inte gran.

Ja, vi har överlevt det också.

Situationen som familjehem har inte ändrat sig annat än i planering. Vår vuxna placering flyttade ju i December och jourplaceringarna flyttar i januari som är planerat.

Jag fick kontakt på Facebooc med en familjehemsmamma som upplevt hur man flyttat barnen som hon haft i tre år , därför att hon var svår att samarbeta med,  i vanligt språk är det samma sak som att  hon hade sagt vad hon tyckte. Det gör ju jag också, så fast vi fått så mycket beröm för det vi gjort förut , så samarbetar man inte med mej längre. Nä nu kör man med överkörnings metoden. Självklart försvarar dom sig att dom inte jobbar så, men jag pratar i klar språk. Ock det resulterar att dom planerar och jag försöker förklara att man kanske borde tänka lite annorlunda för placeringens skull.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om situationer som dom inte står för vad som sagts tidigare eller så gör inte vi!!!!.
Kanske att den skulle kunna komma någon gång om vi gick ihop samlade material.
Som Rådgivare så har jag antecknat alla de samtal som ringt till mej, och vad dom har handlat om.

Det vore inte svårt att få ihop.

Tråkigt men sant, det vore enklare att sociala såg oss som en samarbetsfamilj och samarbetade.

Men året känns ändå bra, det känns som det finns så mycket annat att glädjas åt.

Vår Jenny löper nu, vi får se om jag får kontakt med en kille åt henne så hon blir parad. Det kommer att bli mycket spännande om det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0