Här är jag igen.

Hej, mina vänner som är inne och kollar om jag skrivit något.

Nu är jag här för en liten stund.

Tack Anna för att du frågar efter mej.

Vilken sommar och vilken sensommar vi har.
Fint väder lite regn och mycket av solskenet, helt fantastiskt. Nu har jag tagit bort mina torra blommor men tar vara på de som fortfarande är fina. Körsbärstomaterna står under tak med hibiskusen och rosen. Men jag hade fina gula och blå penseer till för en vecka sedan och jag har både blå lobelia och pelargonier kvar.
Olivträdet som fick för mycket vatten, har stått och torkat ut så det fungerar på altanen igen men har inte så mycket blad, Hibiskusen blommar fortfarande.
Höst astrar och några andra blommor har tillkommit och de är fina så länge jag vattnar dom.
Men hösten har gett sig i uttryck med de fina färgerna på bladen och det är nu risk för frost och därmed tid att stänga ner Campinghuset.

Jag tackar våra goa vänner som genast vid ankomst gör det trevligt med att bjuda på rompruttare, medan vi tittar på  solnedgången tillsammans.  Där hela familjen känner sig välkommen och har trevligt.

Vi har även suttit med vid lägerelden och smakat på de goda plättarna tillsammans med våra trevliga campinggäster.

Vi har varit på fest hos våra goa vänner som vi umgåtts med i många år, och vi har tillsammans varit en sväng till Dalarna till våra gemensamma vänner. Det har blivit som en tradition, för där har vi varit i flera år.

Ja det har varit en del fester och samankomster som alla varit mycket trevliga. För att inte glömma skaldjursfesten där Folke är med och ordnar tillsammans med de andra i festkommiten.
Och tro det eller ej, men den kvällen dansar även jag, jag förstår inte att jag orkar, men det är ju så roligt.

Carro hon har precis kommit hem ifrån en SCOTTS och Larz Kristerz resa till Lidköping och vidare med en kompis mamma som körde ner till Skåne för att träffa SCOTTS.

Ja det är inte så långt innan jag ska följa med på en resa med Viking Line när SCOTTS spelar. Men innan dess är det SINGELfest i Strängnäs med SCOTTS , Vi ska bli hämtade en lördag till hemlig ort tillsammans med våra kompisar och våran knytis stundar snart. Men detr blir inte SCOTTS det skulle inte passa vår dans stil.
Idol var vi lite sena med, vi fick inga biljetter som vi har haft flera år förut och tagit en helg på hotell i Stockholm då. Det blir inte av, inte heller konferens med placeraravdelningen som vi varit på några gånger bara Folke och jag. Det blev heller inte av, av ekonomiska skäl.

Men vi får nog hitta på något så småningom ändå.
Här hemma har vi blivit en till eftersom vår ena son flyttat hem för att studera i Flen i två år. En yrkesutbildning som vi hoppas passar honom och att det genom praktik kan ge jobb.

I helgen gjorde vi något som man borde göra oftare, vi flyttade om i TV rummet. Det gjorde att vi sorterade ut en massa böcker och annat som vi inte behöver ha där inne.  
Det bar ju med sig en stor städning som känns mycket bra, och dessutom blev rummet nästan rymligare.

Jo, vi köpte en platt TV. Den passade inte på samma plats men det gick ju tillfälligt.  Jag hade sett en möbel som jag trodde skulle passa där och med TV;n ovanpå, men när vi mätte så var den 1½ cm för lång. Dörren gick inte att stänga.
Då kom vår son på att den kanske skulle stå vid en annan vägg istället.
Därmed hämtade vi möbeln , böejade sortera i hyllorna och flyttade runt alla möbler i detta lilla rum.  Det såg dystert ut under några timmar, men nu är vi riktigt nöjda. Det blev vad vi tycker ett treevligare rum med mer tom golvyta . Och möbeln är toppen och passar mycket bra in, dessutom lade jag på den nya mattan som stått och väntat in rätt tillfälle för golv läggning.

Nästa moment i det rummet är när vi tar oss tid att plocka ihop hela rummet i mitten och målar och tapetserar om . Men det gör vi inte imorgon.

Nu ska jag säga att det regnar. Men hundarna är inne och katterna har fått mat, så det börjar bli dax för mej att knyta sig.

Kram till er ifrån  Yvonne på Vreta.


Kommentarer
Postat av: Anna



Hej, va kul att du är tillbaka.

Jag måste berätta, vår lilla hund ska snart få valpar! Det är verkligen spännande. Bara allt går bra.

Jag har verkligen saknat dina skrivelser, du får inte dröja så länge med att berätta om olika händelser.

Kram på dig och ha det nu så bra.

2009-09-29 @ 17:16:47
Postat av: Annika

Hej Yvonne! Kul att du har skrivit igen, jag har kikat efter dig varenda dag. Nu får vi snart ses på knytiset igen, det ska bli kul, bakningen är på gång. Hälsa familjen! Kram Annika

2009-09-29 @ 22:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0