Måndag, sol och bara några grader varmt.

Här hostas det och det sitter i bröstet, det låter som värsta kattarren eller astmaliknande. Men sjuksyster på vårdcentralen sa att det kan ta två till fyra dygn innan slemlösande hjälper.  Så senast i morgon ska det ha blivit annorlunda annars får dom nog skriva ut något starkare.

Vi är fyra som är hemma idag, så nu väntar vi på att äggen ska koka upp till lunch smörgåsarna.

Jag är mycket intresserad eller nyfiken på dina hundraser, Anna. Härligt att det blir valpar, det hoppas jag att Jenny ska få i vinter eller tidig vår.
Spännande.  Jag tyckte det var fantastiskt att få vara med om fyra tikvalpar som var friska och normala, växte bra och framför allt kom till härliga familjer. Även om jag vet att den ena inte lever idag.
Du frågade om snedsprånget på hundrasen,  Jag är inte alls kunnig egentligen, men vad jag har sett och hört aå kan blandraser ofta bli mycket fina stabila och friska hundar. Så om man inte är en utställnings männinska så vad spelar det för roll. Sessan är en Sankt Bernard, Rottvailer,Labrador och Pyrine. Hon har vägt runt 43 kilo.
Mycket lugn och väldigt kelig. Men skäller på alla som kommer, tills dom har hälsat. Jag har alldrig lärt mej att ta bort det.
Men vi som bor på landet vi får höra när det kommer någon. Idag är hon 10½år.  Gamla damen.

Trots att det är soligt ute så ligger mina hundar och sover. Kanske ska det bli sämre väder.

Nu är äggen kokt och vi ska äte ägg och kaviar smörgåsar.

Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Yvonne!

I dag kom dom, 4 st. men tyvärr dog en valp. Men 3 verkar att må bra. Det är en, få se om jag kan stava rätt, Cotton de tulear, pappan är en Fale´, vår tik är vit medan hanen äär svart o vit och några bruna fläkar, valparna är svart vita.

Du får inte gå för länge med hosta, du går väl inte omkring och har lunginflation?

Sköt om dig

Kram

2009-10-13 @ 23:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0