Söndag kväll.

Ja, det är bedrövligt vad dålig jag varit att skriva. Det handlar nog mest om att det gnager hos mej som familjehems mamma och det vill dom ju inte att jag ska skriva om.

Och då kännerjag ibland att jag blir kvävd, men jag har full förståelse att det inte ska stå något ofördelaktigt om mina placeringar. Den sociala verksamheten bryr jag mej inte om att dom reagerar på för jag står för varje ord jag säger.

Men idag är det första advent, i går tog vi fram och satte upp våra ljusslingor ute och advenstakarna inne.

Vi hade ljus i vårt hus och smakade på glöggen med russin och mandel.
Glöggen för oss är starkvinsglöggen, de andra kan jag lika gärna vara utan, och är .

Mysigt med lite extra ljus och gott att dricka och äta vid TV;n. Fast några i familjen sitter vid datorn förståss.
Vid TV;n tittade vi DANSBANDSKAMPEN:
Mitt favo gäng TITANIX gick vidare, men det var Torgny Melins som fick en stjärna.
Torgny Melins i all ära, men jag har lite svårt för hans röst.  Spel och dansmässigt är dom helsköna. Men jag tycker det är kul med de lite nyare tongångarna också.

Ja, hur var det nu med julen, skulle vi ha några julklappar, eller ville vi.   Jo vill ju gärna, men vi har redan köpt vår gemensamma julkapp. En Bäst i Test dammsugare.  Toppen, det känns helt klart att dom blir lite sega med åren. Och den här sög fast sig i golvet, jag var tvungen att öppna reglaget på handtaget. Men den suger ändå inte som våran KÖRBY.  Eller stavas den KIRBY, jag måste kolla.
Ja det var KIRBY. Det var en svindyr dammsugare, men jag haR alldrig ångrat att vi köpte den eftersom vi har hundar och katter. Elektrolux ultraone heter den nya, den suger mycket bra, men går inte att gämföra med KIRBYn.   Så KIRBYn som ser ut som en Kalle Anka dammsugare, den har vi bara till att dammsuga av mattorna med.  Toppen.

Annars är väl inte städning min starka sida. Men det görs ju ibland.  Nu när vi skulle sätta upp julgardinerna så tvättade faktiskt Carro några fönster. Det känns härligare om det är gjort när de rena gardinerna kommer upp.

Bilar det är ju som att ta på sig kappan.  Ja, visst ja bilen är ju smutsig, eller ja visst ja knappen ska sys dit.
Men idag blev två bilar tvättade, Daniel hoppas vi tvättar bilen när han kommer hem i morgon kanske.
Det blev ju i sista stund, för att nu i kväll är det kallare än det varit på mycket länge så imorgon får man nog inte upp dörrarna.  Jag får väl sätta på motor och kupevärmare för bilen ska på lite service hos Lasse min största grabb.

Tack vare det varma vädret så har jag sommarblommor kvar på altanen. pelargonen och den blå lobelian som varit hela sommaren vid dörren, dom är så fina. Hade jag kunskap så skulle jag sätta in bilder.

Men blir det nu kallt så är det snart dags att kassta dom på komposten.  Några har jag tagit in i Bushuset där vi bara har sparvärme på. Så får dom bara vatten ibland så räknar jag med att ha dom i vår då man kan ta sticklingar.

Nu börja det bli dags att ducha några i familjen och sedan mej själv. Kanske ska även Jenny duscha för hon var ute och skitade ner sig så dant när vi hade vattnet i gång vid biltvätten.

Sen måste jag ju höra mej för med den ev. tilltänkta till Jenny , om han är intresserad och hur han är som hund.
Det skulle ju kunna vara aktuellt att hon löper i december - januari, och då gäller det att ha hittat en partner till 11 - 13 dagen.  För jag skulle tycka det vore så underbart att få ta hand om en kull valpar till. Svårast blir ju när dom ska till nya familjer, men det gick ju bra förra gången.

Nå nu; dusch, fika och sängen, i morgon är det vardag igen.

Hej, hopp Yvonne på Vreta

Kommentarer
Postat av: Anna

VÄLKOMMEN tillbaka!

Det är inte utan att jag "svurit", men bara lite, för att du inte "hört" av dig på EN HEL MÅNAD, du förstår väl att så kan du inte göra mot mig och alla andra,/hi

hi,hi).

Tänkte att du fått din operation, våra valpar växer och är nu som små lurviga bollar. De 10 ska de till vetrenärn, sedan ut till nya familjer. Då blir det tomt!

Få se om barna ger mig en dator i julklapp. Då skulle vi kunna maila. Till dess ha de så gott.

Kram

2009-12-01 @ 17:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0