Måndag den 2 november

Hej, alla ni.

Det är sen höst.
Campinggästerna stannar hemma, det är mörkt och mycket blåsa har det varit idag.

Förra veckan var Carro och jag med en kompis på VIKING LINE Cinderella. Fylle båten.

Det var så sorgligt att se vad festandet betyder för en del. Fy faan, så bedrövligt.
De två vakterna som fanns dom hade fullt upp att göra.    
SCOTTS spelade, med en massa fanz som trodde dom hade roligt.

Det gick inte att undgå fulla människor någon stans. Stackars vakter.  Stackars de barn som blev drabbade, och stackars den mongolida kille som kämpade för att få tyst på kärringen som antagligen var hans mamma.

Scotts spelade bra som vanligt men de flesta av deras Fanz söp gärnet .

Men min kompis och jag hade trevligt, vi åt ganska gott och drack gott. Ingen av oss var så pass så det kändes ens, och då är vi ganska känsliga för yrsel.

Men vi är ju inga nykterister, vi köpte förståss ut vår ranson minst, och en massa godis, som barnen blev mycket glada för på lördagen då vi var och städade färdigt i grabbarnas lägenhet. Då hade dom något att göra.

Nä tacka vet jag Birka Cruices.  Nästa resa blir på Birka den 6 januari då spelar Larz Kristerz, det ska bli roligt.
Det är dessutom en båt man känner sig hemma på. Den är mer familjär, lite fylla, mysigt.
Då kanske vi kan åka hela familjen, vi får se vad som händer innan dess.

Men hurrni, det är snart jul.

Min mamma som åker färdtjänst var tvungen att bestämma vilken tid hon ska åka färdtjänst på julafton.
Så då kom vi in på julbord också.
Min mamma tycker det är mysigt om vi åker tillsammans hela familjen, så det har vi också planerat, även det för färdtjänsten.
Julaftonen blir för oss hos Lasse och Marren i Nyköping därför att Marren slutar jobbet klockan fyra. Då gjör jag iordning en del rörer som jag brukar och sen partar vi på maten. Mormor brukar grava laxen och jag brukar gjöra iordning gravlax såsen.  Skinka så klart med god senap, skagen röra, kaviar röra med mycket lök, hemmagjord rödbets sallad, silltårta, ostar och kex. Carro gjör cheeskake och Folke gjör prinsesstårta. Silltårtan gjör nog Daniel och Lasse gjör klart med stekt potatis och köttbullar till små grabbarna. Inlagda sillen förståss som jag gjort de senaste åren.      MMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmm jag blir hungrig.

Daniel ska få gjöra en smörgåstårta till på söndag när det är FARS dag. Det blir nog smarrigt med mycket räkor och kräftskjärtar på.

Jaa, det ska bli jul, men det finns lite tid innan dess, och det gäller att planera in så det blir gjort.

Fruktstund säger Folke, det är viktigt med äpple och mandariner förmodligen.

Julklappar, är det något, jaaa, så klart.  Barnen men även vi vill ha julklappar, så det så.

Folke och jag ska nog köpa en gemensam julklapp. En dammsugare roligt va.  Näe men väldigt praktiskt.

Ikväll blir det livet i Fagervik och sedan blir det grannfejden.    GODNATT:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0