Söndag kväll.

Jag är ganska trött, men eftersom jag fick en stund i lugn och ro efter att skrivit klart ett protokoll, så ville jag skriva.

I Fredags kom den är 25åringen till oss.  När dom var på väg hit så ringde dom ifrån barnens placerings soc.
Då talade Folke om att killen var på väg hit.

Nu är han här och på tisdag får vi se vad dom säger, eller på måndag morgon skulle jag ringa deras soc. Hade han bett om.

Ja, ja det ska bli spännande. Jag vet att soc. kan göra fula grejer mot oss familjehem.  Men i detta fall känner jag bara att det är upp till dom att bevisa att det skulle vara till någon fara för barnen.

I lördags var jag på FR konferans. Jag missade lite av det första intressanta på morgonen som handlade om nätverk.
Sen var det en tjej som berättade om sin uppväxt i ett fasansfullt familjehem. Hon var 60 år. Mycket duktig att sjunga och berätta. Ytterligare en tjej var det som berättade om sin barndom som inte heller hade varit vad den borde ha varit.

Det var mycket god mat och flera trevliga stunder tillsammans med både gamla medlemmar och för mej nya.

Jag valdes till sekreterare för kongressen, så jag har precis skrivit klart protokollet .

Dagen avslutades för mej med en kongressmiddag. God mat och efterrätt plus kaffe med en godbit.
Det ända som jag reagerade för var att min biff var så blodig så det blev blod på tallriken.  Det var ganska onödigt tycker jag.  Men jag åt och det var gott.

Sen åkte jag hem till man och barn. Då fick jag borsta tänderna på stora flickan, för det fick inte Folke göra.

Men tro inte att dom sov längre för det på morgonen, nä, när jag gick ner på toa och sedan satte mej i min fåtölj vid 06,30 då kom den lilla ner och sedan killen. Det var bara att sätta på barnkanalen, så kunde jag fortsätta slumra en stund.


Nu ska jag gå till sängs. I morgon är det relefonsamtal på morgonen, Tandläkaren klockan 9 och 12,30.
Först med Carro och sedan träning med de små barnen.


Sköt om er önskar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0