Måndag kväll.

Ja, nu har det varit en lugn helg. Nästan.  Några samtal med nära och kära.

Men i fredags körde jag tillbaks denna härliga 25 åring, som ett socialutskott har suttit och beslutat att han inte fick vara kvar hos oss.  Antingen han eller barnen.????????!!!!!!!!!!!!!!?????????

Som tur är så finns det några inom sociala som till slut förstår vad barnens rätt i samhället är för något.
Men det hjälpte inte ända fram , så denna fina kille som alla tyckte mycket om , och som ville bo hos oss, som både vi och barnen tyckte om, han fick känna på hur det är när några osynliga tjänstemän och politiker gör beslut som känns som att man är någon med pestsmitta.

Det är det minsta han är. Trots att killen var boende här en vecka , så känner vi mycket för honom och vi saknar honom.

Jag vet att det skulle finnas fler familjehem som skulle kunna ge honom en bra samhörighet och hoppas att han kommer att trivas där.

Ja, det var fredagen när vi skulle ha åkt och handlat till vår sons födelsedag, 21 år.
Men det gick bra att köra fram och tillbaks tilbaks. Jag stannade i en stad och handlade på ÖB och på Villys.

Söndagen var vi 17 personer, med våra tre söner, sambo, barn barn och bonus barnbarn och min mamma som flyttat tillbaks till Stockholm. Kompisarnas son med tjej
Mycket klyftpotatis grillade karre skivor , vitlökssmör, bearnaisesås och en god sallad. Eftersom han inte tycker om tårta så blev det glass, varma jordgubbar och kolasås.
Innan dom reste sig för att åka hem så frågade Carro på pin ki; vem vill köra mej till E-tuna?  EMD spelar i en bilhall.

Alla åkte hem och vi gjorde oss iordning och åkte till E-tuna till en bilhall där EMD spelade.. Så kan det gå.
Det var inte planerat.

Idag har det regnat, varit inneväder. Men vi har satt upp skyltar till LOPPISen vi ska ha i hembygdsgården på torsdag.

På eftermiddagen ska vi hämta en tjej ifrån P4 dans, hon ska intervjua Carro och dom ska till Grönan tillsammans senare och det blir intervjuer under hela kvällen tillsammans med SCOTTS. Och med ska Carros kompis ifrån E-tuna vara också.

I morgon blir det heldag bara att plocka fram det som vi ska ha med oss till LOPPISen.  Det brukar bli lite jobb innan, men även trevligt.

Nu har Folke givit hundar och katter och går till sängs. Och eftersom jag börjar se dubbelt så ska nog jag det också.

Men jag vill tacka dej Anna för kommentaren. Men du ska veta att jag står i kö för en magsäcksoperation, så jag är inte smal, tvärt om.    Jag längtar till att gå ner så det blir jätte roligt att dansa igen.


God natt önskar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej Yvonne. Har läst lite här då jag blev nyfiken när jag såg länken på Carros blogg. Jag har träffat Carro nga ggr nu på Scottsspelningar mm o vill bara att du ska veta vilken underbar dotter jag tycker du har. Carro är otroligt snäll, omtänksam, rolig o ett bra föredöme för alla 16åringar därute som bara dräller omkring o är ute o super på helgerna. Hon gör ett grymt bra jobb m Scottsfanzone vilket vi alla är otroligt tacksamma för och hon är underbar mot mina små troll Emil 5 år och Hanna 3 år. Jag hoppas bara på att jag ska få ut henne på dansgolvet också ;) Hoppas du själv kommer ut på dansgolvet igen också, Scotts sparkade igång mig igen på Birka på nyårsdagen och det har verkligen gett mig nytändning i livet! Ta hand om dig och din stora härliga familj. Kämpa på och VAR STOLT! Mvh Ulrika, 35årig tvåbarnsmamma

2009-05-27 @ 12:30:15
Postat av: angelina

Hej hej Yvonne. Carros kompis Angelina här :) Hittade din blogg på hennes sida. Ville bara säga att livet efter magsäcks operationen är underbar. Du kommer klara det och kommer kännas skönt. Sen så ville jag bara säga att du är inte tjock. Du är MULLIG & otroligt GULLIG precis som din underbara dotter. Saknar henne ska du veta, dom gångerna vi inte träffas och snackar på msn eller på sms. Hon är en underbar härlig och rolig vän :) Hälsa alla i din familj och ta väl hand om dig!!! KRAM Angelina!

2009-06-01 @ 09:16:34
URL: http://musikenimitthjarta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0