Hej, igen. onsdag kväll.

Åhej, vad tiden går. Jag blir så trött när det väl är barnfritt, så bloggen blir åtsidosatt.

Vi har ju haft fint väder hela April, men det blir ju så torrt.  Igår kom det regn, så det blev innepyssel för en gångs skull. Även idag. Vi har mest varit inne på eftermiddagen.  Ja, det har varit besök till barnen under några timmar också. Men jag började med maten så vi kunde äta när dom åkt..

I måndags var vi och hämtade en 7 sitsig Chrysler buss. Inte ny men den ska vara väl genomgången. Det var skönt för barnen att inte sitta så trångt.  Och nu kan vi åka hela familjen när vi ska handla eller till någon.

Som jag tidigare har nämnt så är det inte en dans på rosor att vara en familj som ställer upp för andra och försöker ge så mycket man förmår.  Idag har ja ändå fått tacka nej åt en kille som tidigare har varit här och hälsat på, som tidigt bestämde sig för att han ville komma hit.  25 år och har haft det tufft i livet.

När man placerade barnen här så visste man att jag hade lovat honom plats, och ändå efter några veckor får jag förfrågan av famhemsplaceraren om jag kan tänka mej att säga av mej den killen för dom trodde inte att det skulle gå igenom att han kom in i familjen. Då frågade jag om det gällde att socialutskottet menade den tid dom här barnen är här eller att vi skulle fortsätta som löshäst, jourhem. Då sa han att det gällde det sist nämnda.  Sen blev det helt plötsligt att barnen inte skulle få vara kvar här om han kom hit. Ändå så har dom sagt att det inte fanns något jourhem som kunde ta alla tre barnen.  Detta gör man för att man är så okunnig om situationen och istället för att lyfta ur det ärendet och ta det när jag kunde vara med, så tog man det ändå när jag var med barnen till vårdcentralen.

Men självfallet så vill inte vi att man väljer att släppa hem barnen, så jag sa att när jag får reda på att barnen ska vara kvar så får jag prata med dom som ska placera.
Även om ärendet har blivit en sol placering så har vi inte haft något möte om framtiden, eller fått svar på om man räknar med att dom ska stanna i två månader eller ett år.

Dom skulle placera den här killen ringde idag och hon skulle ringa till dom på soc. Spännande att få höra vad dom sagt.

Eftersom vårdplanen inte skrivits förren idag, så kanske dom ringer mej i morgon.  Ja, så här kan det vara.

Jag förstår att dom måste vara säkra för barnens skull. Men det visar ju att dom inte litar på oss som familj. VI tar ju inte emot någon som vi känner inte passar in i familjen.

Det har alldrig varit något barn som har kommit i dålig situation på grund av de vuxnas placeringar vi haft,  jag vet ju att utan att lämna barnen ensamma med de vuxna, så är dom bara en tillgång.

Orkar jag så ska jag skriva i morgon också, kram Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0