Fredag

Jag har en liten stund, nu. Sen ska jag på en resa som tar några timmar.  Det har varit stor turbulens med socialförvaltningen.

Efter att ha försökt att få tjänstemän som inte vet vad dom beslutar om att förstå att vi inte har någon som är för fara för barnen och vår tonåring, så ska jag i dag köra tillbaks denna fina kille, 25 åringen.

Och jag och flera med mej har åter igen fått se hur det kan gå till, när någon bestämmer som inte har kunskaper om just den situationen som är här.  Och att det enligt beslut skulle vfara barn som får betala priset för att en förvaltning gör så fel så dom tycker att dom måste ändra på situationen.

Vi har nu klarat situationen för barnen, tack vara att det fanns personal som kunde se förnuftigt, och som fått kämpa för barnens rätt i samhället.

Någontimg som viss personal skulle behöva ha mer utbildning är i BBIC .. För det existerade inte för alla.

En viss lugn har nu lagt sig.  Så då skulle vardagen kanske kunna bestå i annat än samtal och möten,  tiden behövs för att jag ska kunna ägna mej åt de placerade och min man åt det som behöver göras ute på gården . Åtminstone under vissa timmar dagtid.

I kväll ärCarro med sin bror Rickard till kungsträdgården. Nu är minnet i obalans så jag kommer inte ihåg vad det heter.
Men det är en musik festival. Sen åker dom tillsammans hem och vi hämtar dom vid tåget. 
Och vi pratar mycket om semestern som vi ska åka med husbil.  Och att städa husbilen invändigt är väl inte några problem.  Men att komma åt och göra iordning den ren utvändigt, det känns jobbigare, men det ska självklart göras innan vi lämnar tillbaks den.

Men först ska vi fira Carros store bror Daniel som fyller år på söndag. Det blir som det brukar med grillat kött och klyftpotatis, mums, mums.  Inte att förglömma vitlökssmöret och salladen.

I dag öppnar vi Campingen och Folke kan sätta upp skyltarna. Men inte har jag haft tid att göra klart städningen och planterat blommorna som jag köpt. Vi får se vad jag orkar när jag kommer hem.

Nu ska jag plocka in kläder innan lunchen, det blir mycket tvätt och det ska vikas och läggas på plats så man hittar det vi vill ha på oss.



Sköt om er, vi försöker själva tänka på det positiva. Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen!

Nu får du allt skriva något igen, jag väntar på att få höra något nytt om din vardag. Men jag säger då det

HUR orkar du, jag har ju aldrig träffat dig, (hoppas få göra det en dag)men du måste vara smal som en sticka som du håller på. Men lova att du är rädd om dig.

En jätte kram till dig

Anna

2009-05-17 @ 23:29:25
Postat av: Carro

http://carropiiz.blogg.se/2009/may/mamma.html



Klicka på länken mamma. Det är till dig :) <3

puss o kram!

2009-05-31 @ 11:41:26
URL: http://www.carrosfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0