En liten stund till.

Folke lägger barnen och jag fick en stund att skriva på.  Som fortsättning på det jag skrev förut så ska jag tala om att jag är mycket spänd på vad den plcerade kommunen ska säga. Men det ramlar väl på några samtal i morgon kan jag tro.

Men om vi har barnen kvar i slutet av månaden så ska vi ha avlastning ett dygn när vi ska med Viking Line s Cinderella.
Annars åker vi ändå.

Den 24 maj
Viking Lines Cinderella
SCOTTS spelar.

Då ska Folke och jag bara sitta och njuta av god mat och god dricka och bra musik.


Den 21 MAJ
LOPPIS
I Gryts Hembygdsgård.
10.00 - 14.00.

Den 21 Maj
Gröna Lund
SCOTTS spelar

Den 13 juni är
SCOTTS och Carro i Herrjunga.

Kristiansta den 5 Juli
då Carro ska på SCOTTS med IKKA.

Malung förståss då vi är på husbilssemester.
och dansbandsveckan Vecka 29.

Parken Zoo den 24juli
Scotts.
Samma helg är den Malmamarken.

Den 25 juli  Hembygdsföreningen har
Marnad och Auktion i Hembygdsgården
Folke och jag är ansvariga för dagen.

Och den 20;e maj ska vi på en bilresa tillsammans med goda vänner. Vi ska till lilla NORA. 
Vi har förut haft en buss med 9 platser, då har vi åkt tillsammans. Men nu får vi åka i två bilar.  Vi får väl prata med mobiltelefonerna.   Vi tittar på Nora , fikar och äter något ute.

Första dagen i Juni är det GNESTA DAGEN. Då brukar vi gå gata upp och gata ner, prscis som Scotts sjunger.
Sen är det snart Folkes födelsedag och våran juni knytis, som vi ordnar med Annika och Tolle.

Midsommarafton i Hembygdsgården och sista helgen i Juni då har vi en stor Hundtävling här på våran gård.
Vinthundar som tävlar i Croúicing.  Dom springer efter en luring, en trasa som dras med en vajer av en motor, och hundarna ska springa efter den i mål.  Då är våran Camping stängd för övriga.  Det kommer husvagnar och många som har flera hundar.
Mat och kaffe ska vi ordna till medlemmarna.  Även Glass förståss.  Det blir roligt. dom har varit här tre gånger förut.

Det blir mycket jobb men det är så roligt och vi träffar massor av människor som vi träffat förut.

Ja, den här delen av sommaren blir snärjig, men kul.

Nu ska jag sätta på kaffe och titta på TV.

Sköt om er Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: maggan marklind

Jag säger det igen...tur att det finns såna som ni, som orkar ställa upp för amdra så stort som ni gör är beundransvärt. Hoppas allt kommer flyta på och att ni får många härliga stunder med er stora familj.Kram Maggan

2009-05-09 @ 12:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0