Torsdag eftermiddag.

I dag är det just, inget snöande, ännu.  Jag har varit till distriktan med våran boende, och Carro skjössade jag bussen i morse. Hon var så glad för i morgon är hon ledig. Då kan hon sova tills hon vaknar. Jag måste upp endå och skjössa vår boende till bussen.   Folke är ute och eldar och jag har fixat räkningar åt vår boende på Internet.
Nu börjar vi räkna ner dagarna för att åka med

Birka Cruices båt
PARADISE
SCOTTS och Junix spelar.
den 19/3.

Det är skönt bara att sätta sig på bussen och slappna av. Lunchen blir i Järna när bussen tar rast för de som åkt långt.
När vi kommer fram ska jag hålla utsikt över de som går av båten, jag har en väninna som då går av efter att ha åkt två vändor därför att Mats Bergmans ifrån Nyköping spelat.
Vår sonhustru eller sambo, ska följa med men för att kunna åka bussen i från Nyköping så träffar vi inte henne förren i terminalen. Synd, men jag hoppas att det är fler på bussen. Så klart det är. :)
Carro är jätte glad att hon är med. Och Carro har SCOTTS fans som kommer att vara på båten.

Folke och jag vi får ta en bra plats och sätta oss med några goa drinkar.  Dansen på båten brukar inte tilltala. För det är mest att man blir knuffad hit och dit.   Jag som älskar att dansa jag vill att det ska flyta runt på dansgolvet.
Ja, vad vore livet utan dans, inte hade det sätt ut som det gör för mej i jallafall.  Eller hur Annika?.

Det är ju den största anledningen till att vi har våra knytisar med dans.  Ifrån början var det en utmaning, som har blivit jätte bra.  Tänk vilken respons vi fick på våra semlor och det alltid goda hembakade brödet som Annika bakar.  Det är mycket omtyckt till kaffet. 

Även om SCOTTS är goa både att lyssna på och att titta på, framför allt Henrik och Lillen som alltid ser glada ut, Så är inte det min dans musik.  Jag hade nog blivit mycket mer danssugen av Mats Bergman.  Men vi gör det här mycket för Carros skull. Jag tror inte heller att vi kommer lida. 
När vi har knytisarna så är Carro med när vi dukar och gör fruktkorgarna till vinster, men på kvällen är hon hemma oftast med brorsan, eller en kompis.

Nästa knytis har vi i juni, då Annikas man Tolle spelar upp till dans. Dagen innan fyller Folke 60 år så den helgen vet vi nog att vi lever.
Fredagen  12/6 blir det öppet hus här hemma med uppsatt tält på gården. Och knytisen har vi i Hembygdsgården på lördagen. Sen är det midsommarafton, heldag i hembygdsgården. Helgen efter det är det stor hundtävling här på våran gård. Till 95%. Meddelar senare när jag har 100% att det blir.  Då brukar vi laga lunch och fikakorgar till alla funktionärer till tävlingen. Och vi har korv, kaffe, glass, läsk och grillar hamburgare till medlemmarna.  Mycket planering och mycket handling, men väldigt roligt, och hela familjen och några vänner brukar vara hemma och hjälpa till.  En fullspeckad juni,

Men i juli åker vi några dagar på semester, det blir Ullared boende i stuga, Falkenberg centralt , tittar  på Stefan och Krister på Vallarna. Sen blir det hotell i Göteborg några nätter.  Allt är helt annorlunda mot hur vi brukar ha det på semester veckan. Jättekul och härligt.

Nu ska jag ägna mej åt lite nyttigt köksarbete.

Sköt om er så länge.      Hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja du Yvonne vad vore livet utan dans. Tänk så mycket trevliga människor man har lärt känna på dansgolvet, bl a er. Dessutom träffades ju Tolle och jag på dans och det blev ju inte helt fel. I morgon ska vi till Västberga igen (jag har faktiskt tagit kompledigt) bara för att Holens kommer dit. Å du, som Anna har påpekat flera gånger, det heter skjutsa. Kram

2009-03-12 @ 22:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0