Söndag.

Idag har vi haft den långa frukosten med förmiddagskonferensen.  Vi har mätt ut Campingtomterna.

Våra gäster har har åkt hem och Bushuset är så fint med utdragna sladdar och allt.  När jag öppnar upp till det skräprummet som var låst så har vi el element med bra termostat som håller hela stugan så det inte blir fryskallt.
Det gör att när det kommer gäster så sätter vi på fläkt elementen så det sprider sig värme i resten av stugan.  man behöver värma upp så gott det går.

Snart så ska våran extrakille åka hem och vardagen slår till.

Men i går var vi till Nyköping och såg Män som hatar kvinnor.  Det var en av de starkaste och bästa filmer jag sett.  När vi åkte ner sa jag till Folke att vi får väl väcka varandra om vi somnar.  Men de 2timmar och 45min. gick så fort så man hade inte en chans att somna.
Vår son och Folke har läst boken. Men det har inte jag och Carro.  Vi får väl lyssna på dom eftersom vi köpt dom på MP3 skiva.    Jag ser fram emot de andra filmerna och serien som ska gå på TV:  Tråkigt att Stieg Larsson själv inte får se det som blivit filmer.
Och I morse såg jag lite av tjejen som var i nyhetsmorgon. Hon har skrivit 2 böcker om sitt liv. Som vad jag förstår handlade om tragedi i mest hela hennes liv.

HON HADE BOTT PÅ  ELVA   PLATSER DE FLESTA FAMILJEHEM????++???????.

Som familjehem så kan jag inte förstå hur detta är möjligt ,   Jag blev störd så jag hörde inte när hon berättade allt, men vad jag förstod så hade hon blivit placerad där man hade varit elak mot henne.  

Och när soc. tanterna ifån en närkommun kom hit så,  kunde dom inte placera för att rummet inte var så stort, för "små väggar" och för "litet fönster."

Det var viktigare än att ha en trygg familj med ett litet rum litet fönster egen dörr att stänga om sig om man vill.
Hur kan det egna rummets utseende vara viktigare än en trygg familj?????!!!!???

Men det skulle duga åt barnen som kom ensamma eller blev omhändertagna för att polisen häktat föräldrarna, när dom kom till Skavsta med falska handlingar.

Förbannade storstads syndrom och synthet.  Jag avsa mej helt och var tvungen att förklara att duger det inte till svenska barn så inte duger det till dessa stackars barn som mår så dåligt.
 Men det kanske är så att dom har och hittar så många familjehem som har stora rum och stora fönster så dom kan välja bort detta alternativ utan att fundera på tryggheten, Och då kan jag förstå.  Men det låter inte som det är så väldigt många som känner trygghet i att bli eller fortsätta som familjehem.

Ja, men varför ska en tonårig behövt blivit behandlat så.

Ett av våra sommarbarn som vi hade ifrån 6år och tills han klarade sig själv hemma. Han var alla lov hos oss. Han hade varit på fem olika kontakt och sommarfamiljer.  Hallå,  varför det???. Han hade varit på ett ställe alldeles i närheten bl.a.
Och när man hör att dom valde bort honom för en annan så undrar man ju varför dom påbörjat något så osäkert.
Undra på att ungdomar fortsätter att känna sig oförstådda och inte har någon tillit till andra än kompisarna eller "polarna"..

Nu ska Folke och jag fika.
Men våra gäster, snälla skicka eran E-mail adress till mej.     [email protected]  så jag har den .  Kram på er hela familjen..

Kul Annika att ni träffade de nygifta, de såg väl lika glada ut som vanligt.? !    Fika, hälsningar Yvonne på Vreta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0