Söndag med sol i sinnet och utanför.

Tack för kommentarerna ni som skriver, och jag skulle vilja svara på frågor, men du som skriver om FR du har varken namn sign. eller E-mail adress. Det vill jag ha till kommentarerna, för det ska inte finnas annat än det som man står för. och om jag ska kunna svara på sådana frågor så vill jag kunna maila till dej.

Annars så är det bl.a. familjehem som jag hoppas nå med detta, Får man kontakt som jag fått med en del så kan man ju skicka mer personliga E- mail till varandra. För att är det något vi familjehem och framförallt föräldrar behöver så är det att kunna stötta varandra i de ämnen som man blir berörd av, både positivt och negativt.
jag vet inte men min dotter funderade på om man skulle skaffa ett FORUM för stöd, jour och familjehem? 

Men jag tror att man kan utöka det och säga att de som bara är föräldrar också skulle vara välkomna.  jag har ju själv försökt få i hop föräldrargrupp här i skolan, för att vi som är erfarna föräldrar ska kunna hjälpa till att stötta andra föräldrar.  Visst fanns det intresse, och vi hade massor ett disskutera. Men jag tror vi var som mest sju föräldrar. Men vi hade våra möten i skolan så länge jag hade ett barn kvar.  Jag genomförde det trots att vi då hade en ny rektor som var livrädd för att det skulle bli en föräldrargrupp.  Han försökte under två halvtimmes samtal få mej att inte starta upp detta.  Men det bara stärkte mej och HALLÅ vad hade han att vara rädd för?? Jo kanske för nej, då.  Men eftersom jag vet att inte alla barn får det dom behöver i skolan , och att föräldrar inte vet, inte kan , inte vågar, inte har tid att agera tillräckligt för att få ett bra samarbete med skolan och att skolan enligt läroplanen ger mitt barn vad den behöver alla gånger. Så behöver vi stötta varandra, för något som ska vara bra.

Ja, nog om detta.  I går var vi på 70 års fest. Mycket trevligt med många bekanta.  När alla hade satt säg, så överraskade dom med att inte bara var en 70 års fest, nä, det var en bröllops fest också. Det var bar 4 personer i salen som visste något.  Jag tror att de flesta kände samma värme som jag över att det var helt rätt. Det känns som dom är ämnade för varandra, och jag vet hur lyckliga dom är tillsammans.  Ja, det var en varm och ömsint kväll.  trevligt sällskap, trevligt dukat, ingen bordsplacering, god mat mat .  Härligt.

I dag ska vi åka ner till min äldsta son som fyller 33 år, men jag vet att han tillsammans med lillebror som är 20år ska ha gjort smörgåstårter.  Så vi tar min mamma med och åker dit, sen åker vi hem lagom tills vi ska hämta Carro vid bussen.

Jag antar att ni kan hitta hur mycket som helst om SCOTTS på  http://scottsfanzone.blogg.se i morgon, eller i natt.
SCOTTS i Säffle.  Eftersom det är därifrån hon kommer.

Ha en bra fortsatt dag. Och jag vill ha din mail adress när du kommenterar. Hoppas du gör det. Kram Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Annika

Oj vad kul att dom gifte sig (när alla hade satt SIG)nu är språkpolisen i farten. Men det var ju härligt, hoppas att vi träffar dom på dans snart så vi kan gratta. Ja jag skriver ju inga kommentarer om familjehem utan om mer privata saker och det är ju lite kul eftersom vi känner varandra. Nu ska jag snart gå till jobbet. KRAM till er alla

2009-03-01 @ 13:20:31
Postat av: Anna

ha,ha,ha, det tog! Härligt med tjej som kan fräsa ifrån.

Nej min e-mail lämna jag inte ut. Ännu.

Riktigt stor kram till dig.

2009-03-01 @ 15:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0