Söndag.

Söndag klockan 9,45 , solen försöker ta sig fram.  Konstig dag, för Carro är så pass dålig och trött med ont i halsen , så hon bara sitter och vilar i min fotölj.   Hon blir nog hemma när vi åker ner till Bomässan och hämtar dej Rickard.

Jag känner mej tom efter gårdagens resultat. För det blev en krasch. Tycker jag.  Jag gillar rösten som vann, men inte i gårdagens samanhang.  Neej, det fanns så många andra låter som hade känts bättre.  Och när ingen av dom som jag gillade mest vann, så hoppades jag av hela mitt hjärta att Carolie, hade vunnit, den låten och hon drar på något sätt bara för att den är så annorlunda.  Men jag tyckte synd om Måns , som kom bäst vid grupprösterna.  Sen försvann han.
Ja, ja det är bara en som kan vinna, men för mej känns det som att nu är euro- finalen helt ointressant. Jag tror inte att jag kommer slösa tid på att titta på den.

Nästa veska innehåller lite av varje, bland annat hoppas jag få svar ifrån två förfrågningar, som vi vill veta mer om, och vi har fått 100% att vinthundklubben kommer hit med sin internationella tävling sista helgen i juni.  Det som så mycket annat den månaden, blir mycket jobb och många trevliga stunder. Eftersom det brukar vara roliga dagar med Vreta full av folk och massor av hundar. Jag hoppas du Rickard och även Daniel kan vara med då.
Och självklart  resan med Paradise, då SCOTTS och Junix spelar på torsdag.

Folke har varit duktig, han har eldat upp gamla lilla verkstaden, öst ut ena stora boxen med ströbädd hos fåren och sågar brädor till staketet som ska bli så småningom. Men först ska altanen bli färdig och varje dag är han inne på internet och tittar på plats annonserna. Det ända som hänt nu är att man söker sommarvikarier. Men det kan han ju inte ta eftersom om man jobbar en tid så får man ju tydligen mundre a- kassa sedan. det verkar som man inte ska jobba något innan man hittar en tjänst . Det är helt sjukt, som det har blivit.

Men sysselsättning finns det ju här hemma och blir över, men det ger ingen inkomst.  Möjligen den dagen vi inte ska bo kvar, då kanske vi slipper böter för det som inte blivit gjort innan vi flyttar eftersom vi arrenderar Vreta.  Det är lite tråkigt, för när man inte äger, så känns det inte som man vill kosta på heller.  Ändå har vi varit tvugna att göra det med åren eftersom vi inte fick plats med vår stora familj annars.

Nu har Folke gett fåren mat och det är nog dax för en kopp kaffe.  Rickard vi åker vid 11 tiden, vi ringer dej.


BÖMÄSSAN i Nyköping

BROLLE
klockan 13.00.


Ha en bra dag hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0