Onsdagen den 4/3

Nu är städningen av Bushuset färdigt, så får vi se om dom kommer. Carro har blivit hämtad, han som bor hos oss har kommit hem med bussen  Middagen har vi avnjutit i lugn och ro. Det blev stekt hamburgare, lök och grönsaker, och ett stekt bröd.

I går hade vi besök på dagen och jag var till Flen på föreläsningen eller disskusionen om Skolan - familjehemmmen.

Jag kan bara samanfatta kvällen med att det Britta Schölin presenterade var delar av BBIC, hur man följer trekanten och tar ut det bästa av Föräldrar, skola och familjehemmet med barnet i centrum, Att man gör en typ av utredning av detta så man kan se vad var och en kan hjälpa till med.   Och jag är den första att skriva under på att samarbetet med skolan är jätte viktig.

Jag ordnade ju föräldrar träffar i skolan förra vintern när jag hade våran extrakille där.  Som jag har skrivit förut så hade vi fem sex stycken mycket att prata om . Jag vill ju kunna puscha på yngre föräldrar att orka se och aggera för sitt/sina barn att dom får det dom behöver för att komma framåt och orka.
Det var också trevligt att träffa gamla FR:are som tidigare har varit mycket engagerade och någon som varit det hela tiden.

Nu ska jag skriva en insändare som de andra i skrivar cirkeln ska granska, så det gäller att kolla och att försöka stava rätt, eller hur Anna och Annika. ha, ha.  Jag försöker mycket är slarv när jag sätter fingrarna på tangentern.
Carro spelar   SCOTTS, jag blir så dans sugen.  Men nu spelar dom Gittar boggie.  Det är snart dax att åka med

BIRKA CRUICE    PARADISE 
19/3  
SCOTTS och Junix spelar.  

Vi gör det för Carros skull men vi tycker också om att äta och dricka gott, dansen på båten är väl inte i min stil.  Jag älskar att dansa men vill inte bli knuffad fram.  Jag vill ha dans rutten runt golvet med hänsyn till varandra.   Får man sen välja sin danskavaljer beroende på vad det är för danslåt, så är allt toppen.   Det ska vara blandad musik och blandade åldrar på kavaljererna.
  Skriva var det, Hej, då.

ha en bra kväll och sköt om er.  Hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0