Onsdag,

Min man har varit på sitt och till fåren.   Tackan som är mest svullen är inte klar för lamning ännu. Jag har skjussat.  Sen har jag varit och städat BUSHUSET.  Bushuset är två arbetsbaracker som är ihop byggda för att vi skulle få fler rum till grabbarna när vi hade 4 - 6 barn hemma.   Vi har haft placering med hundar bott där, och på sommaren har vi det som stuga för camping gäster.  Tanken har ju också varit att både Carro och ev. annan ungdom som bor hos oss ska kunna ha sitt där när man är mogen för det.  Men ännu har det inte varit aktuellt, men våra killar bodde där innan dom flyttade till Nyköping och Gymnasiet.  

Nu har vi gäster som ville komma och våldgästa.  Nä dom ville komma ner hit och koppla av ifrån stan och vi brukar umgås med mat , spel och trevliga stunder med skratt .  Och eftersom det är ledigt så är det bara att sätta på värmen och städa av så dom kommer till en fräch stuga. När man bor där på sommaren, och är camping gäst då andvänder man servicehuset vid campingen.  Och man har camping toa inne, och vatten i vatten dunk. Kylskåp, vatten kokare, och mikro.    Så man kan göra en enkel frukost eller mellanmål.  Det är en bra utsluss träning.
Den som sover där men bor hos oss den sköter ju all hygien inne hos oss, utom på natten.

Carro kommer inte att flytta ut i bushuset om inte en placerad tonåring är lämpad att bo så där, för att få sitt eget men ändå höra till oss och äta med oss.

Men nu ska jag snart titta på TV, om det inte ringer mitt i .   Jag ska titta till kycklingen i ugnen innan.  Jag skriver mer om gårdagen senare.

Ha en bra dag.  hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej igen!

DU är väl inte 50 år, det måste jag säga DET ser du inte ut att vara, har sett dig på foto, en väninna, som är familjeförälder har FR- tidningen där du är med. Du bär dina år med heder!

Och du, skjutsa o fåtölj!!!!

Jätte kram till dig





2009-03-05 @ 17:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0