Måndag mitt på dagen.

På morgonen har jag varit med Folke ute i ladugården och tillägsmatat två lamm.  Tagit bort gult bajs som fastnat på svansen hos ett1 annat lamm.  Ringt vårdcentralen, Carro får en antibiotika till och ny hostmedecin. Hon hostar nästan sönder sig.  Själv känner jag att det satt sig något i halsen, men ingen fara ingen feber. 
Sjuksyster har ringt tillbaks efter att hon pratat med läkaren. Nu finns det recept på apoteket.  

Nu kan ni gå till apoteket , sa hon.   Jo, tack det är ju bara tre mil, så jaa, vi tar nog bilen.

Nu skäller hundarna så man hör knappt att tänka.  Antagligen åkte det en bil upp på skogen. Och Folkes telefon ringer, varför ringer dom inte på vanliga telefonen?.   Det var hans syrra.

Ja, först kan det vara lungt, och lugnt och lugnt, sedan kommer allt på en gång.  Nu var jag tvungen att ta kort på vår lilla Jenny. Hon satt så sött i fönstret, med tassarna på fönsterbrädan och lade huvudet på dom. Hon är söt som socker.

Nu han jag inte´skriva det jag tänkte eftersom jag har haft en massa avhopp. Men nu ska jag titta på Hem till gården och sedan till Gnesta, Apoteket.
                                                          Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0