Lördag kväll.

Ja, nu är det daxs.  Nu ska fingrarns få jobba en stund.
Folke Carro och jag med sonhustrun har kommit välbehållna hem ifrån Birka Paradise. Det är så sjönt när man kliver på bussen i Stjärnhov, en trevlig chafför kliver ur och talar om var vi ska ställa våra väskor. Han talar om att vi ska stanna i Järna för en paus, och det hade vi räknat med så vi kunde äta lunch där.

När vi kom till Södertälje, ja, det var då det började. Då kom ett SCOTTSfans med dotter och mamma på bussen. Så egentligen var dom tre SCOTTS fans. Och när vi var vid terminalen trappades det upp för då kom vår sonhustru och vi hämtade ut våra biljetter. 
Sen gick jag ut och runt dit där resenärerns kom ut som redan hade åkt med båten. Där var jag och hälsade på en väninna och hennes kompis som hade varit ombord två vändor för att MATS BERGMANS ifrån NYköping spelade. Vi hade inte setts på fyra eller fem år, men pratar med varandra i telefonen då och då.

När vi fick gå ombord så fick vi inte gå till hytterna, men man får sitta i baren, där vi plockade ihop oss hela gänget.
Ifrån Stjärnhov, Södertälje, Karlstad och Nyköping, åldrarna varierade ifrån 7 år och upp till 59år. Härligt.

Jag ska berätta mer om resan imorgon, och om våra lamm. 

Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0