Fredag, !!!!! Semeldagen för oss.

Jag är lite irriterad just nu . Jag skulle gå in på en annan blogg och skriva kommentar, men det var så dåligt upplyst, eller så är det jag som är korkad. Trots att jag skrev i och startade nytt för mej blev det bara, hopplöst.  Carro hjälp, eller jag sk....  i det.  Förmodligen är det en enkel grej som jag inte har läst eller antagligen inte förstår.   det var på  blogspot.com.

jag läste att det fanns Mikroblogg Twitter. jag ska gå in och se vad det är.  Jag läste också att vår mest aktiva C- partist bloggar.  Hon kanske har sagt det tidigare innan jag själv blev intresserad av att ens läsa sånt här.
Förändringarnas tider.

Du Anna, jag blir glad varje gång du skriver kommentarer och du tillsammans med min vän Annika är duktiga observanter på min stavning.  Men snälla du.  Eftersom du sett mej på bild, och läser min blogg.  Vad har du för hemligheter som gör att jag inte kan kontakta dej??

Jag skulle vilja ha en kurs i att våga resa på huvudet och våga vara sig själv. Inte bara för dej.  Massor skulle behöva det.
Jag brukar börja säga till mina vuxna missbrukare när dom kommer till mej;  att, vad som än händer tala om det, jag ser inte ner på dej, även om du får ett återfall av något du har hållt på med.  För att det ger alltid möjligheter.  Möjligheter att göra något bra av något dåligt.   Stå för den du är, stå för det du säger, och man kan alltid ändra sig.

För om jag inte trodde på dom som kommer till mej, oavsett vad det är, men mest missbruk och kriminalitet.  Så skulle vistelsen inte bli något bra.

Sen vet ju den som känner mej att jag är väldigt nyfiken.  Om min man kommer hem och berättar något så frågar jag ofta varför??  Men då svarar han oftast; jag är inte så nyfiken så jag frågade!!!           Men jag vet också att när jag ställer en motfråga så känner den som berättade att jag bryr mej, jag måste ju ta mej tid att lyssna på svaret. Och det brukar jag göra.

Som jag skrev så kom våra gäster i går. Så  ifrån eftermiddagen så blir det att umgås i matlagning, spel när våran extra kille kommer, och vi ska tillsammans äta och dricka gott under trevliga former.

Imorgon blir det BIO mat på restaurang , hem och följa MELODIFESTIVALEN. Hur ska det gå????????????

Tänk om Caroline Uggla går vidare, då kommer hon vinna bar på att hon är annorlunda . För mej skulle det vara att hela melodifestivalen har urartat totalt, men det har ju hänt förut.  Och trots att vi förra året hade en festival låt så gick det ju inte bra ändå.  Men jag tycker inte det är positivt om Sverige vinner !!!!!!    Det kostar alldeles för mycket att ordna hela EURO festivalen.  men det skulle vara bra om en bra låt kom bra till, det räcker för mej.... Detta var mina åsikter.

För att återgå tillnäringarna så måste jag till affären för att det fattas några småsaker som inte fanns på ICA Oppeby.
Det är en trevlig affär annars tycker jag.  I Nyköping.  Den passerar vi eller åker i närheten av.
Förr när jag handlade för ett helt kompani, då var det alltid VILLYS. 10 limpor och 10 grovt rostbröd. kanske några lingonbröd.  Ost, pålägg, kött och mat överhuvud taget. Även om jag åkte till Villys i Strängnäs enbart för att handla detta och lite till, så vann jag en hel del när bensinen var borträknad.

Nu blir det mest när vi ska ordna knytisarna, eftersom vi gör fruktkorgarna och köper plast och pappa till dukningen.

Folke är i Ladugården och öser bort den bädd som fåren gått på hela vintern. så det är väl best att göra något nyttigt så han inte ser hur mycket tid jag sitter vid datorn.  Hi, hi. det vet han ändå.




Goa hälsningar till er som läser min blogg,  Hälsningar Yvonne på Vreta.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0