Fredag kväll.

I dag har det inte varit nyttigt matarbete. Kvällsmaten bestod av varma smörgåsar. Toast. Gott med gurka och tomat till.

Annars Folke fortsatt elda den gamla verkstaden. Det är så skönt, ju mer skit som försvinner ju bättre känns det.
Men tidigare har det lilla huset bara varit tak och väggar till vedbod, sen blev det garage, senaste 30 åren har det varit garage och verkstad. Våran 32 åring  och 21 åring hade verkstad där innan dom flyttade.

Nu är det nästan borta och fram kom all veden som är bakom.

Jag har varit en snabbis i Flen på beiktning. 40 minuter dit, anmälan på datorn, in direkt , två minuters koll och det 200 kronor. Nu kan du köra ett år igen, sa han. Ja, det är ijallafall gjort.

Idag har Carro börjat med ont i kroppen och i huvudet. Nu fryser hon och det retar i halsen. Jag undrar om hon orkar möta LARZ- KRISTERZ i morgon i Eskilstuna.

Lördag i Tuna Park
LARZ- KRISTERZ
kl; 15.00.
På kvällen spelar dom upp
till dans i
Flen på Amason.



Söndag i Nyköping

på BOMÄSSAN
BROLLE
kl; 13.00


Vi får se om Carro kan stoppa i sig Iprem så hon orkar komma med. Annars blir vi nog hemma. Hon måste ju orka på Torsdag när vi ska möta SCOTTS på båten.  Bara inte vi blir sjuka till dess.

Vi har tittat på Lets Dans. Kul och underbart att titta på dom som kan. En del blir det ju pinsamt att titta på.
Men annars så tycker jag att det är underbart att titta på danstävlingar. Jag har många gånger önskat att jag som unglärde mej även de här danserna. Men för mej räckte det med att lära mej gammeldans, och i och med att det blev allmänna danser så fick jag mycket träning i modernt. Men jag är lite svår, för jag vill gärna kunna det jag ska dansa.
Så när jag var ung fick jag många utmaningar och tyckte det var jätte roligt. Jag hade sällskap med en kille som hade tävlingsdansat i modernt.  Och jag hade inte särskilt svårt att lära och följa med.  Vi dansade jämt, överallt bara det fanns en bit fritt golv. Dans, dans , dans. Och många frestelser.  Men för mej var alldrig alkohol eller någon typ av droger på något sätt intressant.  Vi drack inte vi dansade.

Jag var med på MÄLARSALEN i Stockholm, gamla Munchen bryggeriet, redan när första allmänna dansen började där -72.  Hasse heter han som äger den delen av Munchenbryggeriet och han hade en kille som ordnade dansen  Lennart  Peijvall. Han var kompis med min dåvarande kille så jag var med när dom slog upp portarna.

Sen dansade och jobbade jag där så länge jag bodde kvar i Skärholmen. Jag jobbade med seniordansen på torsdagarna.  När min äldsta son var riktigt liten så var han med mej där. När det var paus och alla seniorer skulle fika, så var det alltid någon tant eller farbror som ville ta hand om min son. Men han växte och ville till slut inte ligga eller sitta i vagnen, så jag skutade . Men det var en rolig tid.
På den tiden var det inte familj som gällde. Självklart min son, men när jag var och dansade var han hos sin mormor och morfar. När det var vardag dan efter så åkte jag och la mej hos dom så jag kunde ta hand om honom på morgonen.

När han var drygt 2 år , och blöjfri så var det dax för inskolning på dagis, och jag kunde börja jobba. Men det hindrade inte mej ifrån att dansa.

Så var det då. Jag tycker fortfarande om att dansa, men med mina trettio kilo tyngre vikt så är jag mycket mer bekväm och orkar inte som förr. Och det är alldrig försent att göra något åt vikten.

Men nu ska jag titta på vem det är som åker ut idag. Det borde vara Elisabeth, vi får se.

God natt, sov gott. Hälsningar Yvonne på Vreta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0