Tisdag den 2 juni.

Hej, ni som saknat mitt skrivande.
Det har varit så fint väder  och mycket att göra så vad är kvällar för något?.
Jo det är en tid då man måste gå in och göra iordning skolbarn som ska gå upp på morgonen.  Och TV den har jag inte tittat på knappt sen i början av Aprill.
Datorn måste jag starta ibland för att räkningar ska betalas.  Och jag måste försöka gå igenom mina mail.  Nu fick jag en liten stund extra så jag kunde och orkade skriva lite.

Det är inte många dagar kvar innan min man fyller 60 år, och det gör ju att vi försöker fixa lite här hemma.
Idag var vi till Strängnäs på ÖB, Gysk och VILLYS.  Där tog tiden slut. Det var bara att åka hem mad släpkärran och möta upp skolbarn. Skolbarnet har ju alldrig kommit hem utan att vi varit hemma.  Så den möbeln som vi skulle ta med hem till altanen den får vi åka imorgon och hämta.

När vi kom hem så hade regnet blåst in över det som jag skulle fortsätta att måla på, så det blev innejobb med kläder och annat.

Det är för närvarande väldigt lugnt ifrån soc. Det ända jag vet är att vi har ett möte inbokat.

Annars så är det Folke 60 år den 12 juni.
Knytisen med Tolle som spelar i hembygdsgården den 13 juni.
Midsommarafton med alla festligheter. Där är Folke parkeringsvakt och Carro hjälper till i disken, den har jag tagit hand om ett par år förut.  Men jag ska vara med barnen och ev. plocka av disk emellanåt.

Veckanefter blir det stor förberedelse för stor hundtävling på vår gård.  Vinthunds Cruising internationell tävling.

Vi har marketteriet till medlemmarna och kaffe, lunch, kaffe till funktionärerna som jobbar med alltihop.  I övrigt så är inte tävlingen något som vi håller på med.  Campingen är den helgen stängd för tillfälliga gäster, men det kommer många campare som ska vara med och tävla och funktionärerna.  Det blir en del jobb, men vi ser mycket fram emot detta .
Det är många som vi träffat de andra åren dom varit här och det är trevliga människor som sköter sig och sina hundar mycket fint. Dessutom har dom otroligt duktig och trevlig ledning som kommer och förbereder för hela tävlingen.
Och vi är hela familjen som hjälps åt plus vänner till oss som är med och ser till att det blir fika och lunch till alla.
Många trevliga samtal när det kommer fika sugna och det är lite lugnare så man hinner prata med dom man känner igen.  Ja som sagt det fodras planering och iordningställande.

Nu har Folke och barnen somnat och Folke har hunnit vakna. Så det blir antingen kaffe eller kanske en öl eftersom törsten gör sig till känna efter sillen till middag.

Och gå gärna in på http://scottsfanzone.blogg.se . Den som Carro skriver. Är det någon som vill åka med Carro till Uppsala på Fredag? SCOTTS spelar förståss. Carro är inte så glad idag för hon var halvt lovad att få skjuss som nu backat ur.  Dom åker utan henne. Sånt händer. Men så skulle inte Carro gjort mot andra.  Man kan ju se vad det är viktigt att man står för det man säger. Om man inte vill göra andra ledsna. 
Världen är full av ofördelaktiga beslut som ingen vågar stå för.

Nä nu ska jag se om det finns någon öl åt mej innan jag törstar ijel      Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Snälla, snälla, skriv något så jag får veta hur det går för dig, med barn camping o.s.v.



Jätte kram till en riktig kämpe

2009-06-04 @ 15:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0