Våran semeldag

Idag är det några grader kallt här mitt i sörmland. Jag eldar i bras kaminen och det blir en skön värme i huset.
Idag blir det en resa till destriktan, destrikts sköterskan. Sen blir det lite handling, släta bullar, mandelmassa och grädde.
Semlor; jag skär av locket och gröper ur släta bullen, river ner mandelmassa  över brödsmulorna i en liten vispbunke, heller på lite mjölk så det blir ganska kladdigt, blandar det ordentlig och fyller bullen. Vispar grädde som jag lägger på bullen  sen på med locket. Om man vill kan man sila på lite florsocker. = Semla! Ja, de släta bullarna brukar vara lagom stora, den blir inte för stor.

Nu är det dags, vi ska åka . Jag återkommer, hälsningar Yvonne
 

Kommentarer
Postat av: Marren

Hejsan Yvonne och hela familjen på vreta!

Jättekul att du startat en blogg mossan :)



Eftersom jag själv är fosterhemsbarn (har bott på 6st genom åren) Så känner jag igen mig själv hos några av dina ''boende´´ på vreta.

Och min mamma är alkoholist och har varit på

flertalet behandlingshem ända bort till Island.

Detta var dock flertalet år sedan. Hon kom

hem som en helt ny mamma, en mamma jag inte haft på 15 år.. Hon förblev nykter i många år....

Alla barn har nu flyttat ut och bosatt sig på

olika orter i sverige. Antagligen känner hon sig

överlämnad och ensam och har tagit till

vinflaskan som sin vän. Känner att JAG inte kan

påverka henne på något sätt, hon är ju trots allt

vuxen och ska kunna ta sina egna beslut.

Även om det inte är dom rätta.

Har sagt mitt till henne om den saken, vad jag tycker om hennes beteende osv.. ja ja nog om det.



Kanske är det därför jag får bra kontakt med

människorna där.. Vet ju vad dom går igenom,

hur man som människa känner sig extra utsatt i en

svår situation osv.. Man känner någon slags samhörighet som inte kan berättas i ord.

Den finns bara där.



Tack för ordet och kämpa på Yvonne och familjen

med placeringarna. Dom behövs!



sköt om er alla

En STOOOOOOOR Kram

Marren

2009-01-30 @ 09:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0