Min andra bloggdag

Idag är min andra bloggdag, ute är det 0 gradigt och lite snö.  Jag har skössat Carro till bussen och pratat med en kompis till våran vuxen boende.  En tvättmaskin har satts på och hundarna har varit ute.Jag som precis haft en trasit 14 åring som jourplacerad drygt en månad, jag har lite att plocka med som inte har hunnits med under den tiden. Hunnits med eller blivit av, ok.  Idag inväntar jag ett samtal ifrån jourplaceringens soc. chef eller enhetschef, därför att enligt soc. sekreteraren så upphörde placeringen dagen innan hon meddelade mej det. Nää , sa jag det går jag inte med på eftersom vi hade redan träffats den dagen och det sas inte att dom sa upp platsen. Sen hade hon ringt mej på mobilen som jag iinte läste av förren jag kom hem. Då svarade hon inte, men ville att det skulle gälla, men det gör det inte.
Eftersom mycket i denna placering inte har varit något bra för oss så har jag inget medlidande för att hon inte får tag i mej. Så jag som är så besvärlig och inte bara sväljer deras sätt arbeta, ska nu ha ett samtal med deras chef, om hon ringer. Sen ska vi ha ett möte med den som placerat vå vuxenplacering. Dom är duktiga på det och har kontakt med gämna mellanrum och därimellan så ringer hon.  Helt godkänt.  Jag som varit familjehemsmamma sen 1995 har haft många bra soc. kontakter men också där man undrar om dom är precis nyanställda utan utbildning.  För dom blir det jobbigt om dom går på som om dom vet men inte har någon kunskap eller empati för varken den placerade eller familjehemmet.   Jag vat att jag är ganska jobbig, men jag försöker hålla mej till fakta framför allt ärlighet.
Jag hoppas att det framför allt ska vara jour, kontakt och familjehem som vill ha kontakt på detta sättet.  Men jag svarar eller lotsar gärna er som är intresserade av att börja ta emot hågon i er familj, jag står som rådgivare i Familjehemmets Riksförbunds tidning FR. Nu ska jag ta en kopp kaffe, sortera pappershögen på bordet och dammsuga av innan mötet här i hemmet. Sköt om er önskar Yvonne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0