Middags dags

Ja nu har den största delen av dagen gått, maten är färdig och vi vänter in att alla ska ha kommit hem så vi kan äta tillsammans. Att äta tillsammans vid matbordet är en oskriven lag här i familjen. Det kan för en del kännas helt onödigt, varför kaqn inte jag få äta nu, de andra kan väl äta när dom kommer?  Varför kan inte jag få sitta vid TV;n och äta?
Ivår familj äter vi tillsammans om inte någon ska på något som börjar tidigare och därför behöver äta tidigare.
Vi vill ha den stunden då alla ska kunna träffas tillsammans, där vi sitter ner och äter i lugn och ro, där alla har möjlighet att komma till tals, där vi har möjlighet att disskutera eller meddela om något ska ske.
Under dagen har jag till viss del städat, tvättat och haft möte eller träff med en placerings enhet som vi skulle.
Senare ska jag skriva på en artikel som jag ska skriva för att andra ska kritisera .  Jag är med i en cirkel som handlar om att vi ska bli bra på att skriva om bl.a. politik i massmedja. Skrivar cirkel på disstans. Det ska bli spännande fortsättningsvis när vi har kommit igång att kritisera och ge varandra synpunkter för att få skrivelserna så bra som möjligt.
Att skriva är inte så svårt , men hur det är skrivet och hur lätt eller svårt det är för läsarna att förstå, och hur mycket sanning det ligger i påståenden. Ja, vi får väl se hur det kommer att gå. Nu börjar hundarna reagera för att husse och lillmatte kommer hem, så jag får väl återgå till maten . 
Lite av Yvonnes dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0