Lets dans

Nu har vi hämtat Carro, innan dess åt Folke och jag Krabba med hemagjord skaldjurssås, med mycket dill.
Vi åt varsin krabba, det sätter sig som fyllning runt magen, men ooh vad gott det. Tack Marren för din kommentar vår tjej.
Mycket intressant att få en sådan kommentar för det är bra för både familjehem och barn som är placerade och biologiska barn att kunna läsa om hur andra har det. I FR  Familjehemstidningen finns det om den ungdomsgrupp som engagerar sig, men det är svårt att få ihop folk trots att vi vet att det finns många barn och tonåringar som bor i´ familjehem som placerad och som biologiska.   Jag tar gärna emot kommentarer ifrån alla åldrar och eftersom jag får in det på min mail så svarar jag på alla. 
Ja, när det gäller familjehemsbarn, så har jag så sent som i år fått erfarenhet av att det finns personal innan soc. som säkert har utbildningen socionom , som kan vara mycket korrekta men som inte har den pedagogiska och erfarenhetsmässiga kunskapen som behövs. Jag skulle nog kunna skriva en hel bok om detta,  Men vänta bara , vissa dagar kommer det att handla mycket om detta. Men självklart kommer jag ibland att vara politiker i texten eftersom jag är fritidspolitiker, som för mej inte alls är hemligt att jag är Centerpartist, ännu ijallafall.  För mej är kommunpolitiken intressant och viktig. Alla om råden kan jag inte, men eftersom jag försökt hålla liv i Hem O Skola i många år, såvet jag att man måste och kan på¨verka om man står på sig.   Det finns mycket i mitt huvud om det också, men en fråga som har varit så levande och jag vet är aktuell hela tiden, är;  Får ditt barn det den behöver och är skolan anpassad efte ditt barn.?????????????????????  Jag vet ju att det långt ifrån alltid är så.  Men eftersom jag är besvärlig och uppkäftig förälder så välkomnas jag nog inte alltid med glädje, det har till och med varit med rädsla.  Men jag är ju inte den som vill förstöra, jag vill att barnen ska ha det bästa och framförallt det som står i läroplanen att dom har rättigheter till för att orka och klara av skolan.  Jag kan tyvärr säga saker som inte förändrats på de sista 20 åren i skolvärlden.  Men jag vet också att det finns olika mycket bra som har kommit till. I större skolor har det otroligt mycket med att göra vilken lärare eleverna får.  SÅ ÄR DET:
Nu väntar fikat och sedan Lets Dans.  Ha en bra kväll sköt om er hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0