Tyst och lugnt.

Först i morse skössade jag Carro till bussen, hem och släppte ut hundarna. Då kom ju våran boende in och frågade om det var en vecka eller två veckor sedan han var där. Vi ringde och det var naturligtvis två veckor sedan så det var dags. Det var bara att hoppa i skorna igen och skössa till Björnlunda. Handlade lite och sedan åkte vi hem.

Då var det dags att dela medecin, så det blev gjort för 4 veckor framåt, och sen in i medecinskåpet. Vi har ett låsbart medecinskåp, eftersom vi hadskas med både starka medeciner och metadon ibland. Då får man låsa både till skrubben och skåpet om det bor barn eller fler vuxna.  Man måste ju vara säker på att ingen får i sig något.

När jag delade medeciner för fyra veckor var vår boende med och tryckte ut medecinen ur dessa förbaskade förpackningar. Men nu har jag klart för nästa omgång, det är bra.

Lunchen bestod av yougert och blåbärssoppa i mjölk.  Mycket onyttigt men gott och mättande. Solen skiner, det är svinhalt så promenaden blev inte så lång. Jag har inte så mycket ork att plumsa i snön där det inte är så halt.

Ikväll ska jag lämna ner min bil till verkstaden. Dom ska byta spindelled och skystera framvagnen.
Sen hämtar vi den i morgon när
 Folke
haft
 sin
sista
 dag

sågen.

Det står om det i SN i dag han finns med på en av bilderna.  Vi har sagt att det måste komma något gott ut av det.

Det kommer bli en förändring , vi vet inte hur, men vi har massor vi ska göra här hemma när Folke inte ska på något annat. Och han får fortsätta sitta vid datorn och söka efter lediga jobb. Dom är inte så många. Och framför allt inte som passar med hans utbildning.

Nu ska jag dammsuga så jag slipper det imorgon. Och helgen går i festens tecken. Hela helgen.

Lördag förmiddag träff med Folkes mamma som har fyllt år, på kvällen är vi bjudna på 70 års kalas.  På söndagen ska vi ner och fira min stora son Lasse som fyller år.  Ja, det räcker väl.

Våra närmsta vänner som också är bjudna kommer och ligger över här hos oss, det är trevligt för då kan man forsätta hemma med en öl och ettt kex med ost.  Hi, hi :)      Nä det blev inte en glad gubbe. A, ha min mobil ringer, konstigt för vi har så dålig förbindelse med mast här.  Dom ringer väl om hem om dom vill något.

Sköt om er                                          Yvonne på Vreta

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på dej igen!

AR DU ALDRIG ledigt? Du måste nog ta´det lite lugnt så du inte blir utbränd. Det råkade jag utför 2002, och fick en del sjukdomar, och jag är inte riktigt frisk ännu.

Men du, bli inte sur på mig, men du måste se över hur du stavar, det heter fortfarande skjutsar, och inte kössar!!! Och sjustera och inte skystera. Men jag gillar dig ändå! Du verkar vara en kul tjej.

Stor kram på dig.

Anna

2009-02-27 @ 17:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0