Torsdag.

Nu har jag haft  samtal med min boende. Han fick vara hemma idag eftersom han behöver tänka och bestämma sig hur han vill ha det.  Vi ska förhoppningsvis ha ett möte tillsammans på hans "jobb" för att kunna vara samlade i att hjälpa honom framåt. Att alla inklusive den det gäller jobbar åt samma håll tror jag är det ända som kan ge den osynliga tryggheten..  Den syns inte men ska kännas även om den ibland känns besvärlig. Vad jag vill förmedla med det här är att det spelar ingen roll om den placerade är 15 eller 50+ , så är det lika viktigt att man strävar mot samma mål och tillsammans.  Annars har jag varit ute och mötit upp bilen som har hämtat de djur som ska gå till slakt.  Han hade Får hämtning i dag, och han backar intill med sin stora lastbil och fäller ut en lucka bak med sidor som han ställer upp. Vi har också grindar som vi ställer för så det blir en gång för djuren att gå i.  Med lite lirkande så började det ena fåret att bli intresserad, sen tog den sat´s och sprang upp och de andra följer med. Igen med grindar och sen fäller han upp luckan när alla ser ut att ha det bra.  Efter att pappren var färdiga så pratade vi om familjeplaceringar och förebyggande hjälp. Han hade bra ideer. Intressant, men jag vet ju att allt handlar om att våga och om pengar.  Nu ska jag ägna mej åt städning och en stunds tittande på Hem till gården. Är du familjehem eller pånågot annat sätt ägnar tid åt barn och ungdomsverksamet eller om vuxna så hör gärna av dej till mej. En kommentar eller ett Mail.
Ha en fortsatt bra dag, önskar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0