Torsdag eftermiddag.

Idag har jag varit trött och förlängt morgonen med att sitta vid TV;n och sovit till tio. Men då hade jag vaknat  tidigt och började tänka och bli irriterad i tankarn, då var det kört, gick inte att somna om. Så när jag varit ner till bussen så var det skönt att sätta sig med en kopp kaffe. Sen har jag ringt och beställt en present till min största son 33 år. Jag blev så glad när jag kom på något , för det är inte lätt eftersom han köper sig precis allt som han vill ha till både sig och barnen.
Jag och hundarna har precis varit ute på en promenad, 40 min. Lagom för mej. Jag har ju varit så låst under helgerna och jag har varit väldigt lat hela vintern. Men nu har de lite längre promenaderna ijallafall varit 2-4 gånger i veckan. Det är bra för att vara mej. Annars är det mycket kortare promenader till postlådan, 300 m.  Men mina hundar är ute och springer på tomten många gånger per dag. Det märks när det blir värmegrader ute för då vill Sessan vara mer ute än inne. Dom säger till själva när dom vill komma in.  Idag har jag inte haft några soc. samtal, bara med mina söner.20 och 22år. Den ena är hemma och förkyld, men kan jobba hemifrån och den andra är arbetslös, men skulle uppsöka någon ang. det.
Nu ska jag åka ner till Stjärnhov igen för att hämta vid bussen och handla lite. Idag ska vi äta färdig ärtsoppa med färskt bröd. Enkelt för mej och det får duga. Pannkakor får det bli i helgen.  Gå gärna in på carrosfoto, länka här på sidan.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Yvonne!

Jag har tagit för vana nu att gå in på både din och Carros blogg och läsa vad ni har för er därute på landet. Det är riktigt kul att läsa bloggar när det är några man känner. Vi ses om ett par veckor.

Kram Annika

2009-02-05 @ 22:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0