Tisdag morgon

Ja, nu har jag varit uppe sen 6,45. Jag vill ju visa lite hensyn till Carro och hennes kompis, så jag får sätta igång baket lite senare. Men jag har vikt handdukar som låg i torktumlaren, jag har tittat på Emma, som nästan mördades tillsammans med sina två barn. Det är fantastiskt vilken styrka hon ändå har. Men i dag sa hon ju att andra kapitlet var klart och att hon ska börja sörja sina barn, det har hon inte gjort tillräckligt. Men hon har en familj som håller ihop och dom pratar om barnen varje dag. Usch, ja, Det värsta skräck senariet som jag kan tänka mej är att något av mina barn skulle råka ut för något onödigt. Bilkrach, svår skada eller helt enkelt mördad. Jag vet ju hur en mamma blev påkörd av en full idrottskille, som inte klarade av svängen utan körde upp på trottoaren och på denna mamman. Hon dog inte men,  hon var konvalecent mycket länge, och under den tiden kunde hon se hur idrottskillen fick behålla sitt körkort och köra omkring. NÄ, när det gäller att köra motordrivet fordon ska det vara nolltolerans. Ingenting annat. Den här mamman hade ju två barn som inte kunde få ha sin mamma som vanligt, för att en idrottskille kört onykter. Jag har inte pratat med henne på mycket länge, men det skulle förvåna mej om hon någonsin blir av med verk efter detta. Förmodligen så får hon leva resten av sitt liv med mer eller mindre verk tack vare denna idrottsman som kört onykter. Detta kan jag upprepa många gånger, för att man ska få rn liten tanke att bli större , på hur det kan bli av något så fruktansvärt onödigt som att köra onykter. Även om denna idrotts kille tänker en tanke någon gång på vad han gjort, så har denna mamma fått ett helvete gentemot den som orsakade det. Dessutom , om jag kommer ihåg rätt??  Så tror jag att han bara fick böter.
Jag blir så förbannad  nu avslutar jag kram yvonne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0