Tisdag förmiddag.

Carro och han som bor hos oss har jag skössat till bussen. Det var svår skrapat på bilen idag, 11,5 grader kallt.
Hundarna vill inte vara ute länge idag dom vill hellre ligga och sova.  Jag håller på och skriver en ansökan till en fond för carro, medan jag ibland går in till TV;n när jag hör att det är något intressant dom pratar om. Eftersom jag är en nyfiken person så vill jag hellre se personerna i bild än att bara lyssna på radion.  Efter 10 med Malou, har jag alltid på när jag är hemma.   Och man kan ju ge sig på att om jag tar en kopp kaffe och sätter mej vid TV;n för att se och lyssna, då ringer telefonen. Eller hur , telefonen kan vara tyst hela dagen utom just då. Men ändå är det ju roligt när det är någon som ringer förutom försäljare. Igår fick jag två olika förfrågningar om placeringar, en vuxen och en ev. ung vuxen. Båda skulle vara bredvid boenden.   Jag har tre boende möjligheter för att ha sitt bredvid vårat, men ändå höra till vår familj, att äta alla eller minst ett mål mat tillsammans varje dag, att vara med på aktiviteter som vi gör. För den som vill ha sysselsättning hemma på gården under en tid , så finns det alltid att göra. Ja vi får se vad det blir.  Ibland blir det ingenting.   Nu ska jag se på Hem till gården. Hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0