Tisdag eftermiddag.

Vart har ena helften av denna dag tagit vägen?  Jag har suttit mycket vid datorn men inte hunnit skriva här. Jag har tagit fram papper som ska skickas och svarat på mail.  Ja, Hem till gården förståss, den har jag sett.. Jag ska ta en promenad med hundarna sen duscha.  I dag kommer det hembesöket som i magen känns bra. Men det vet man inte. I går redan innan så sa magkänslan att det inte stämde med kemin, då brukar det inte fungera. Även om dom försökte vara trevliga men stela.  Himla många besök, idag var det ytterligare en som ville komma på hembesök, så nästa vecka är det två igen. Det gör inte mej något. Det viktiga är att dom som besöker oss och har någon placering i tanken, känner att det ska matcha vi som familj och boendet - placeringen.   Det roliga är att när det gäller boendet med det lilla rummet som vi har att erbjuda så ser jag direkt när soc. kommer om dom tycker att det är för litet eller om dom ser helheten i vår familj. För en del är det viktigare att det är ett stort fint rum än att det finns värme och utrymme i familjen.  Så olika är vi.
Nog om detta för det är inget som vi kan göra något åt, det är mänskliga faktorn som spelar roll.


Solen kommer fram igen.Bäst att passa på med promenaden.  Kram på er Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0