Lördags kväll.

Ja, ha så sitter jag vid datorn igen och nu har ´jag läst en blogg med fina  härliga barn bilder. 18 år och tre barns mamma.  Fantastiskt , hoppas att hon får hjälp av anhöriga och att pappan till barnen hjälper till. Hon har så oändligt mycket kvar att upptäcka av livet. Men hon kan ju inte ha Gymnasiet. Det får hon plugga sig till när barnen blivit lite äldre.
Jag har haft mamma med barn bott hososs under tiden hon gick klart Gymnasiet.   Jag skulle gärna vilja ha lite småbarn här emellanåt för att gosa och leka med. Det är underbart, slutar alldrig sukta efter dom små.
Alla åldrar har ju sin charm, eller hur. Men jag har ju lillhunden som min bebis. Ja, idag så har det varit lite rått men fint väder. Vi har som planerat röjt i bon`. Folke backar in traktorkärran på gården och vi lastar ut sånt som vi trott att vi skulle vilja ha någon dag. Jag är värst, om det går att andvända har jag inte kunnat göra mej av med det.  Nä vi har fyllt bodarna, så det knappt gått att gå in. Kläder och skor efter sex barn, vem vill ha de begangnade skorna och vinterkläderna som mina barn haft?. Nä, det har hängt för länge och luktar bod`. Men efter imorgon så är nästan allt sådant borta.  Men visst hittade jag ett par underbara skor sen tjejerna var små . Dokument som är tio år behöver inte heller stå där och ta åt sig fukt.  När vi är klara imorgon så vet jag att vi har massor som vi behöver sortera. men när Folke blir arbetslös och är hemme så ska vi köra många lass med nya bilkärran till återvinningsgården. Det finns ju mycket som inte går att elda och som tar för stor plats i soptunnorna, det kör vi iväg då. Sen kanske vi kan få ordning så vi kan hitta det som ska stå där ute. Man hittar ju en del som man glömt bort att vi har. Det som göms i snö kommer upp i tö. Under tiden vi Carro och jag sitter vid datorerna så vill Jenny att vi ska leka med henne. Hon nästan ylar när vi inte bryr oss om henne. Den nya leksaken som pep när hon bet iden, den bet hon tydligen hål i redan första dagen, men den är kul ändå. Men nu har hon somnat, och jag ska titta på TV en stund.   
God kväll ni som läser min sida. hälsningar Yvonne på Vreta     Annika, hoppas ni har några på er lista till knytisen. Vi hörs söndag kväll.Kram Yvonne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0