Lördag eftermiddag

Jag fick en stund vid datorn. Vår extra kille har en grannkompis här och när dom kommer in så vill dom gärna spela och göra gubbar tillsammans över Internet. Men nu har vi ätit grillad korv, hemmagord pot.mos, räksallad, rostad lök och paprika, så då gick dom ut för att tända upp tomtebloss när dom är i snön..
Jag har kört Carro till bussen som går till Eskiltuna för att hon ska fira SCOTTS i Melodifestivalen med en kompis som bor där hemma hos henne vid TV;n. Jätte roligt tycker jag.  Konstigt för oss, utan en Carro som ska sitta vid datorn och blogga.  Folke har gått ut till ladugården för att ge fåren.  Förresten så har, vi röjt och eldat, det brinner fortfarande vi ser elden ifrån köksfönstret.
Det blir oerhört varmt, så det är toppen nu när det är blött runt om kring.  Ja, annars så ska diskaren komma in och ta disken, jag ska ut och hämta in ved till kaminen, vi ska ha en kopp kaffe senare och ännu senare , om vi inte somnat innan, så ska vi ha en god drink till TV;n.  Men risken är att slöheten tar över och att vi faller i sömn i fåtöljen.
Men sen kommer säkert Jenny att stirra på mej och gnälla, för att hon vill något. Då är man tvungen att vakna för hon ger sig inte. Att en hund kan gnälla så gällt och stirra en rätt in i ögonen när man tittar upp.
på onsdag  11/2 kl; 18,00 - 20,45 är det en föreläsning om ; >> Biologbarn i familjehem. och >>Att vara förälder åt egna och andras barn. Välkommen med om ni är intresserade. Hör av er till mej för mer info.>>>>> Det är i Flen!! Så ni vet.
Nu ska jag in och se vad Stalltrollet gör idag, och höra hur busig Norberth? är inte helt säker på namnet på Hjorthunden.
Sköt om er.  Hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Yvonne!

Jag har läst din bloggar rätt intressant.

Du kan väl skriva om hur föreläsningen var, berätta om vad som sagts.

Du, jag vill inte vara dum, men ett tips, kolla över din stavning innan du lägger ut texten. Jag gissar att du har för bråttom.

Kram på dig, vi kanske ses nå´n gång.

2009-02-08 @ 10:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0