Hej, ni som kommenterar, här är jag.

Det är så roligt när jag får kommentarer. Tack.  Ja, i dag är jag fortfarande lite sliten, men det har jag försökt göra något åt genom att röja lite snö.
I morse när jag körde ner till Stjärnhov så blev det ordentliga spår. Eftersom jag ska få soc. besök i dag så tog jag undan lite snö vid parkeringen, så dom slipper bli blöta om fötterna när dom kommer ut på landet.
OJ, jag slog ut kaffe koppen, om ni bara visste vad mycket kaffe det blev av skvätten. Runt tangentbordet och monitoren på golvet och några droppar på burken som står nedanför. Ja nu är det upptorkat, Jenny var där och smakade på det men hon tyckte inte om det.
Ja, besöket idag är ifrån en grannkommun, dom gör ett hembesök och ska bedöma om vårat hem tillsammans med oss kan vara tillfredsställande nog för en placering. Dom har pratat om en kille som min övriga familj nog inte är intresserad av. Innan dom åker hem så har Folke kommit hem så dom får träffa honom också. Tyvärr så hinner inte Carro komma hem, det är synd för dom soc.ass. som intresserar sig seriöst, dom bryr sig även om de hemma varande barnen. Dom soc.ass. finns, men det är glest emellan dom.  Nu ringde dom om vägbeskrivning, jag trodde dom skulle säga att någon var sjuk.


Knytisen ska jag berätta om .  Fredag när Folke slutade var vi och handkade, sen tog vi upp semmelbullarna för upptining. Smörgåstårta till dom som var hemma hjälptes vi åt med, sen var det frukt och ost korgarna som vi har till lotteriet.
11.00 Då träffade vi Tolle och Annika i lokalen. Våran Rickard och Carro var med ner för att hjälpa till.  Vi flyttar bord och stolar, tjafsar och slännger olika kommentarer till varandra,  vi har kul under tiden vi jobbar. Sista lilla grejen; ett rött godis hjärta på varje tallrik.  När det var dukat och klart så var det produktionen av semlor som var kvar. Carro satte igång att vispa grädde, de andra skar av hatten och tog ur inkromset i bullarna. Jag blandade och Carro la i blandningen, sen var det grädden locket och folie.

  92 semlor, det tog inte riktigt en timme.

Vi tyckte alla att det var roligt och att dom var så söta. Dom klarar sig i kylen.
17.00 börjar Folke med kaffet, sen kommer Annika och lägger upp sitt hembakade kaffebröd. Den här gången var det jätte goda kokos rutor , tack Annika, MVG.
Tolle tar emot musiken  HOLENS, toppen . Dom var tre stycken .  När Gästerna kommer sitter Folke och Annika och tar betalt och prickar av.  Var och en har med sig själva eller i gäng vad man äter och dricker.
Så vi satte igång med våra vänner att äta smörgåstårta, kex och ost med frukter till.19.30
  
20.30   Då spelar musiken upp till första dansen, den brukar vi dansa med våra respektive men sen finns det ju så många man vill dansa med.  Men min ork, eller kondition är tyvärr inte vad den borde vara.  Jag orkar inte så som jag skulle vilja, jag älskar att dansa.  Vi har ju flera goda vänner som inte sitter hos oss, så man blir så glad när man hinner få fatt på varandra. Man träffas, får dansa och till och med känna på varandra samtidigt som man får bekräftelse, a ha, det är fortfarande de som vill dansa med mej.  Det finns bara en sak som ibland hindrar mej att bjuda upp när  jag ser någon som  är väldigt duktig att dansa, det är min övervikt. Men, men jag har ju tuggat till den själv. När det gäller att dansa, så är det nog det enda som jag skryter med att jag kan. Det har alltid varit min passion.   DANS. Vad vore livet utan dans?. jag älskar att dansa . Det är bar orken som tryter ibland.


För mej finns det väldigt mycket annat också, men hade jag inte börjat på den där gammeldanskursen som mamma körde ner mej till när jag var 14år, så hade mitt liv sett helt annorlunda ut än vad den gör idag.
Mina kvällar som inte var dans, innan jag flyttade till Folke, dom var lättare att räkna än de kvällar jag var på dans.
Men sen även sen vi fått tre gemensamma barn, så har vi gett oss tillåtelse att vara ute och dansa på¨var håll en gång i månaden, och ibland mer. När Folke har varit och dansat så har jag varit med mina barn, men när jag varit och dansat så har Folke varit barnvakt. Är det inte konstigt.  Ha, ha.

Nu ska jag titta på Hem till gården innan jag fortsätter


Ha det bra Hälsningar Yvonne på Vreta

Kommentarer
Postat av: Annika

Tjena, det var ju roligt att läsa om hur kul vi hade för det hade vi verkligen. Det är ju så roligt att hålla på med det här och det här med dans det är ju livet. Tänk också att vi hade dubbelt så mycket folk som Åkers GDV sist, där var det bara 40 hörde jag av Dessan. Tack också för det fina kakbetyget, det värmer. Jag har skickat lite kort till er mejl som Marja tog i lördags. Kram

2009-02-23 @ 13:36:33
Postat av: Anonym

2009-02-26 @ 23:40:19
Postat av: Anna

Hej!

Så skönt att du är igång igen. blev riktigt orolig att du blivit sjuk eller nå´t annat. det där med knytis låter allt väldig kul. Jag måste fråga är Carro ditt, ert, biologiska barn?

Kramis

2009-02-26 @ 23:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0