Fredagskväll.

Ja, nu är det mörkt, middagen bestod av Tai mat. Jag som tycker mycket om vok grönsaker gillade maten mycket men det var alldeles för lite kyckling i. Det har startat upp två nya matställen i Gnesta. Detta var Tai, take a vay. I industriområdet vid Statoil, dom har även Tai Massage. Det har jag alldrig prövat. Sen har en restaurang med Asiatisk mat öppnat. Inte heller den har jag prövat. Det blir nästa gång vi köper färdig mat i Gnesta. Tack Anna för att du kommenterat min blogg.  Det fanns ingen E mail adress med. Det kanske var för att du valt det, annars vill jag gärna maila till dej. Ändrar du dej, så är min mail  [email protected]
Igår hände det som inte får hända,  Carro hade sin hård disk med sig till skolan, hon och en kompis till henne blev intervjuade av en reporter ifrån EFTERSNACK, TV programmet, det kommer på måndag eller tisdag 22.30 i tvåan.
Då skulle Carro visa några bilder hon tog vid inspelningen av Män som hatar kvinnor. Men hon tappade den lilla hårddisken i golvet.  Sen har den inte fungerat.  Hela Carros stolthet finns på den.  Efter många svåra tårar så har en av Carros kompisars pappa lovat att hjälpa henne få fram hennes material. Hoppas han lyckas.  Så nu gäller det att köpa två externa hård diskar för att ha en backup. Vi hoppas för Carros del att hennes material går att få fram.:).
Jag skulle ju skriva lite om våran knytis med dans. Våra gäster ringer och anmäler sig, Det är imorgon bara en vecka kvar. I vår egen lilla grupp kompisar som ska äta ihop, har vi bestämt att köpa smörgåstårta som vi 8 st delar på. Sen har vi lite ostar och kex med.  Det är så gott att när man sitter där kunna ta ett kex med lite ost på och dricka öl till. Vi är så glada för alla våra vänner, förutom de vi ska äta tillsammans med så kommer det vänner ifrån LINKÖPING, tillsammans med södertäljebor. Eftersom vi lärt känna varandra genom gemensamma vänner så blir det nästan bara vid festliga tillställningar vi träffas. Födelsedagar och knytisar.  Ja, jag vet att jag tagit på mej ett litet jobb på lördag men Tolle, Annika Folke och Carro ska få hjälpa till, för när vi har dukat för kvällen ska vi göra iordning semlor till alla. Men jag har redan planerat för hur rationellt vi ska jobba, så vi får en stund hemma innan Folke ska ner igen och brygga kaffe och Annika ska lägga upp kakor. Nu blev jag bjuden av Folke att smaka den gamla hedliga drinken Gröna Hissen. Det blir vad vi kommer att drinka på lördag.  Nu ska jag titta på TV. Sköt om er, hälsningar Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Yvonne!

Det är så roligt att gå in och läsa din blogg, jag gör det varje dag. Ja, nu ser vi fram emot knytiset, kakorna är bakade. Vi hörs i veckan, hälsa familjen. Kram Annika

2009-02-13 @ 21:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0