Fortsättning följer.

I hem till gården får man lära sig att vara eller inte vara/     otrogen, oskysst, falsk, taskig, att komma ifrån finare familjer, eller dom som just för tillfället känar mer pengar en de andra so´m bor på landet och ahar haft en dålig start i livet.
Äe jag hemma, inte har något måste eller besök så tittar jag på serien för att jag tycker det är intressant.

Åter till knytisen i lördags. Trots att man känner sig lite extra sliten eller helt enkelt trött, så känns det som något man får leva av en tid.  När det gäller alkohol så förekommer det vid de flesta borden, men inte överallt, och det är vad vi vill uppnå, att man ska känna att var och en gör som dom vill.  Om det finns något som jag inte gillar ,så är det när vuxna männinskor blir så som dom inte skulle vilja vara annars bara för att  det har blivit för mycket alkohol.  Nu ser ju inte jag mej själv, men jag hoppas att jag har full kontroll på mej, så jag inte sticker ut mer än vanligt. För att jag vet att jag kan göra det även i nyktert tillstånd.
Men jag vet ju att det blir lättare att vara uppsluppen när man har fått något i sig, så därför så är det lika bra att dricka vatten när man börjar bli törstig istället för att dricka grogg eller starköl. Min närmsta kompis och jag vi blir ofta beskyllda för att sluta för tidigt. Men som sagt  vi har förhoppningsvis inte gjort något som vi inte skulle ha gjort i nyktert tillstånd.
Dessutom så vill jag veta att mina fötter följer med som jag vill. Och dom rörelserna kan ju bli lite slappa.


Ja, kvällen var toppen men självfallet blir man slut när musiken har tystnat, men då är det bara att bita i det hårda äpplet eller ta ett mjukare. Lägga i nästa växel och börja plocka undan och städa. Det går så otroligt bra eftersom våra vänner hjälper till, så vi är sex som städar och plockar undan. I slutet är det knappt man tror att man ska orka , men en bit till sen blir det klart. Tolle och Annika tog alla sopor och pant med sig, TACK. Så skönt då slapp vi det..
Och åter igen en eloge till orkestern  HOLENS, dom var toppen. Och TACK alla ni som kommer och har roligt så vi får ha roligt, Och alla ni som stöttar oss med att tala om hur ni uppskattar det vi gör, det värmer, eller hur Annika.?!

Nu ska jag ta fram dammsugaren för att ta bort det värsta innan dom kommer ifån soc.  Annars så får det se ut som vanligt. Antingen så gillar dom "läget" eller inte. Nu kom jag ihåg något annat. Föreläsningen i Flen, det blir en till nu;


Mycket intressant föreläsning;

Skolan och Familjehemmet;
                          TISDAG den  3 MARS   18.00
                          Andreasgården, Götgatan 10 i Flen
                          40 kr inkl. fika

anmälan till Roland 0150 / 78010 eller maila [email protected] .

Är du intresserad kanske har du funderat på att bli familjehem? eller så kom ändå. Men anmäl dej.


Kommentarer
Postat av: Annika

Javisst, berömmet som vi får för att vi håller på det värmer mest av allt och det är ju det som gör att vi tycker att det är så kul. Å du, jag glömde i mitt förra inlägg att tala om hur goda semlorna blev, jag tror att det blev superpopulärt, en glad överraskning för alla våra härliga gäster.

2009-02-23 @ 16:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0