Tisdag och Carro har börjat andra året på gymnasiet.

Ja, visst ja. Jag kanske skulle skriva lite på min blogg.  Idag eller just nu är jag ganska less på en del saker.
Men jag ska inte börja med att trötta ut er med det.

Jag hoppas att ni lyssnade på Carro i P4 DANS i söndags kväll 20 - 21.  Dom var enda hem till oss för att göra intervju med Carro och sedan åka tillsammans till Gröna Lund för att lyssna och prata med SCOTTS.

Innan dess var hon i Kalmar och träffade en massa SCOTTSfans och Larz Kristerz fans.  Hon blev nerbjuden och hade en rolig helg.

Campingen har varit full och det är ju trevligt.  Det har ju varit fint väder så alla har kunnat trivas ute.

Men det känns att vi har lagt om tiderna, Carro ska ju med skolbussen redan klockan 07.03. Så det vill till att man kommer i säng och att man får sova. Eftersom vi har fönstret öppet så hör ju hundarna andra djur utanför, och då skäller dom så man vaknar.  Det är inte roligt eftersom sedan börjar jag tydligen snarka så min man inte kan somna om.
Ja det är ju så att mycket ska man stå ut med.

Nu är det ju höst och jag börjar fundera på om jag kommer höra något om magoperationen som jag väntar på..
Jag tror inte att de månader som utlovats har gått ännu, men funderingarna kommer ju ibland.
Kanske även lite oro hur man ska klara den tiden, men jag tror på detta, inte mindre efter det att jag varit på informationen om operationen där dom anser att det inte alls är fel. Jag ska skriva mer om det när jag vet något.

Den sociala biten som jag jobbar med får jag ju inte skriva något om för att de placerade och anhöriga kan känna igen sig, trots att jag tycker jag varit ganska neutral.   Kanske hänger det på att de sociala myndigheterna inte vill att andra ska kunna läsa om hur illa man kan bli behandlad. Inte vet jag, men så får det bli.

Val, val, val.  Nu börjar det hetta till inför valet 2010.  Jag som Centerpartist i Gnesta kommun, blev invald i socialnämnden, jag skulle sitta som supleant i två år och sedan skulle en partikamrat släppa eller byta plats med mej.  Men det förstår ni ju själva, en gammal uv flyttar ju inte på sig. Och fördelen med det är ju att jag inte behöver delta i de obekväma besluten.   För vilken nämnd man än sitter i så är det inte roligt att bestämma om neddragningar för att försöka få kommunen att gå ihop. Men det gör den ju inte ändå. För nu tar vi bort klasser ifrån ytterskolorna och bussar in dom till Gnesta.  Sen lägger vi en konstgräsmatta åt idrottarna. HM

HM, resultatet beror alltid på vem som ska ta beslutet. VEM.   
Om du blir omhändertagen eller fråntagen på arbetsförmedlingen beror också på vilken som är ens handläggare.
Är det en handläggare som ger dig tips och som gör som dom ska, courtchar dej, så kan det kännas till ock med bra att ringa dit.
 Men Folke vet att om du får en utchasad handläggare som bara gör antaganden som inte går in i datorn och ser efter om du fullgjort ditt åtagande för att få A kassa, då skickar hon ett hotbrev om att du inte får stämpla för A kassan längre.
Men när hon går in i datorn och ser att hon har helt fel, ber hon inte ens om förlåtelse. Jag anser att hon gjort ett tjänstefel, men min man är för snäll så det rinner ut i sanden. Tur att det inte var mej hon bar sig dumt åt till.


Nu ska det göras lite toalettbestyr innan sängdags, och det kommer inte vara svårt att somna.

hälsningare Yvonne på Vreta.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej, kul att se att du skriver igen, jag har saknat ditt skrivande. Jodå, visst hörde jag Carro och en viss mamma också!!! Det var kul att höra henne, det är så häftigt det hon får vara med om. Hon är ju lite flitigare bloggerska än sin mor dessutom!!! Arbetsförmedlingen har man hört mycket konstigt om, hoppas det löser sig för Folke snart. Många kramar till er alla

2009-08-25 @ 22:04:47
URL: http://www.tolle.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0